יחסי ציבור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2009
מספר מילים 4839

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא -..1
ניתוח סביבת הארגון –..2-6
זיהוי בעלי עניין -…7
יעדים ומטרות -.8-9
קמפיין ..10 הטמעת התוכנית …11
הודעה לעיתונות -12
שיטת WINWIN -13
תקציב …14
גאנט -15
התאמת צינורות התקשורת -16
ניהול משבר –17
סיכום -18
מבוא
תאונות הינן גורם התמותה והתחלואה מספר 1
בקרב ילדים ומתבגרים צעירים, תאונות גם גורמות לסבל אנושי מחד ולעלויות משקיות וציבוריות מאידך. 95% מהתאונות ניתן למנוע באמצעים סבירים.
מתוך הבנה זו נוסד  ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים וייעודו הרשמי:
"עושים עולם בטוח לילדים" וחזונו להוריד בשליש את היפגעות הילדים תוך 10 שנים.
הארגון הינו ארגון מקצועי, הפועל לקידום הבטיחות והשמירה על חייהם של כלל ילדי מדינת ישראל. הארגון פועל להעלאת המודעות לנושא הבטיחות באמצעות העברת מידע ברור, ממוקד ומובן לכול. מידע זה מבוסס על הניסיון שהצטבר בתחום הבטיחות בארץ ובעולם ועל מחקרים, סקרים ומאמרים עדכניים שנערכים בארץ ובעולם. הארגון פועל לייזום פרויקטים והקמת תשתיות ארוכות טווח, תוך שימוש מושכל במגוון אסטרטגיות מניעה ושימת דגש על שיתופי פעולה עם הגופים הפועלים בנושא בתחום התמחותם הספציפי.
ארגון 'בטרם', אשר נוסד בשנת 1995 על ידי פרופ' יהודה דנון וד"ר מיכל חמו לוטם, הינו הנציג הישראלי של ארגון Safe Kids World Wide שהינו ארגון גלובלי שהחל דרכו בארצות הברית לפני 15 שנה והצליח להוריד את היפגעות הילדים בארצות הברית ב- 45% במהלך שנות פעילותו.
במטרה להטמיע את תרבות הבטיחות במדינת ישראל, פועל הארגון במסגרת שלוחות 'בטרם' הממוקמות במספר בתי חולים ברחבי הארץ.
הפעילות בשלוחות מתקיימת בתוך בית החולים, בהדרכת משפחות שמי מילדיהן נפגע בתאונה ומחוץ לבית החולים, בקהילה- בפעילות הסברה ומניעה.
ארגון 'בטרם'  נתמך הן על ידי הממשלה והן מכספי תורמים ומיישם בעבודתו שילוב של מספר אסטרטגיות:
v     חינוך- חינוך הורים, אנשי מקצוע ומובילי דעת קהל, פיתוח ויישום תוכניות ייחודיות, רלוונטיות לקידום בטיחות ילדים במסגרות רב גילאיות, חינוכיות, רפואיות וקהילתיות.
v     חקיקה ואכיפה – שמירה על בטיחות הילדים על ידי קידום חוקים ותקנות, תקנון תקנים ואכיפתם.
v     שינוי מוצר וסביבה – פעולות לשינוי סביבת הילד ושינוי מוצרים להגברת הבטיחות (לדוגמא: הנעת מקבלי ההחלטות להוסיף פרמטרים של בטיחות בתכנון העירוני).
v     העצמה – יצירת מחויבות לנושא ורצון לשינוי מצד ארגונים ואנשים פרטיים ומתן כלים בידיהם על מנת להצליח.
v     מידע, מחקר והערכה – התבססות על מידע ונתונים לקביעת אסטרטגיה, ביצוע מחקר תיאורטי, יישומי ומחקרי הערכה.