ניהול השינוי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 2969
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא. 2
1 .         תיאור הארגון 2
2 .         הגורמים הפנימיים.. 2
2 .         מודל התנהגות ארגונית. 6
4 .         הגורמים החיצוניים.. 10 5.         סיכום.. 11
ביבליוגרפיה. 12
מבוא
ישנם מכלול של גורמים המוגדרים כגורמים פנימיים וחיצוניים המשפיעים על  עצם ההחלטה האם לבצע או לא לבצע שינוי, מהו האופן שיש לנהלו עד לשלב הטמעתו בארגון בעבודה זו אנתח את הגורמים הפנימיים ואת הגורמים החיצוניים תוך כדי התייחסות לעמדתי האישית שלי כעובדת  הארגון, בנק הפועלים.
בהתייחס לשינוי ולאופן ניהולו אזי אתמקד בהליך הפיטורין שארע לפני מספר שנים ובמהלכו פוטרו מאות מעובדי הבנק. בעת ניתוח הדברים אתייחס גם לפער הקיים בים "הרצוי"  ל"מצוי" .
במסגרת העבודה אציג מספר תיאוריות ומודלים שעליהם אבסס את תכני העבודה.

1 .      תיאור הארגון הארגון שאדון בו בעבודה זו היא חברת "לוריאל".
ב-1983 קנתה קבוצת בעלי מניות בראשות גד ודן פרופר, בעלי אסם, את החברה והמפעל של הסניף הישראלי של הלנה רובינשטיין הבינלאומית, במגדל העמק. המפעל הוקם ב-1960, כאחת ההשקעות הראשונות בישראל של חברה בינלאומית, ביוזמת מקימת האימפריה, הלנה רובינשטיין. החברה נקלעה לקשיים בראשית שנות ה-80, וחלקים ממנה נמכרו למשקיעים שונים. ב-1989 נרכשה הלנה רובינשטיין העולמית על-ידי לוריאל, שיצרה קשר בין האחים פרופר לבין לוריאל. הנציגות נקראה "אינטר ביוטי". ב-1993 רכשה לוריאל העולמית 15% מאינטר-ביוטי, ושם החברה שונה ללוריאל. בהמשך הגדילה לוריאל העולמית את החזקתה בנציגות המקומית, והגיעה ל-90% כיום. במפעל במגדל-העמק מייצרים כיום מוצרי לוריאל הנמכרים בארץ ומיוצאים לחו"ל.
כיום לוריאל חולשת על 140 מדינות בעולם ומכתירה את ישראל כנושאת הדגל במזרח התיכון. החברה שינתה את מדיניותה בתחום משאבי האנוש וכיום דוגלת: (1) בגיוס כישרונות גלובליים, בעלי שונות על מנת למלא אחר אתגר הגלובליזציה (2) ובכך שההעסקה לכל החיים אינה אידיאלית. נכון להיום החברה עוברת מתיחת פנים גדולה עקב ההתעצמות המהירה בארץ (גידולים דו מספריים בכל שנה בארבע השנים האחרונות).

2 .      הגורמים הפנימיים ניתן להסביר באופן מפורט את הגורמים הפנימיים הללו על – פי מודל שיטת שבעת ה-S של פיטרס ווטרמן (1982) (בתוך לוי 2000), ואלו הם: