פיתוח עובדים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 4062
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תקציר מנהלים הערכת ביצועים: היא תהליך זיהוי הפעולות, המימדים והמרכיבים השונים הנדרשים לשם ביצוע מוצלח בעיסוק או במשימה מסוימים בארגון ומדידתם בעזרת מדדים אובייקטיביים ככל שניתן. הערכת ביצועים היא אחד מן הכלים החשובים ואחת מן הפרקטיות הניהוליות המרכזיות, הנתונות בידיו של המנהל לביצוע תפקידו. אחת מן הפונקציות העיקריות אותן ממלא בעל התפקיד הניהולי היא להיות מגשר בין צורכי העובד לצורכי ומטרות הארגון. הערכת ביצועי עובדים באופן אפקטיבי יכולה להוות כלי גישור זה, והיא בעלת ערך רב לפיתוח הכפופים.
התהליך כולל בדיקת אפקטיביות העבודה וכן בדיקת ניצול הכישורים והיכולות של העובד. על מנת להשיג אפקטיביות מקסימאלית, נחוץ ליצור קישור בין מערכת הערכת עובדים לבין מערכת התגמולים.
הערכת ביצועי עובדים מביאה עמה תועלות רבות לארגון. יחד עם זאת, בנייה והפעלת מערכת להערכה של ביצועי עובדים היא משימה ניהולית מורכבת. הקשיים נעוצים בהתאמת שיטת ההערכה וכליה לשימושים ספציפיים, בבחירת הגורם המעריך, במיומנותו, בהגדרתו וביכולתו לעבד את המידע ולמסור תוצאות הערכה למוערכים, בשימוש במידע המופק וביישום המסקנות בתהליכי קבלת ההחלטות בתחום כוח-אדם. חברת קוקה-קולה החלה תהליך של למידה והטמעה של הערכת ביצועים בשנת 2004. את הפעולה של הערכת הביצועים מקיימים פעמיים בשנה:
פעם אחת לצורך הענקת תגמולים, פעם שנייה כדי לבחון במשותף את הדרכים לשיפור מתמיד בביצועי העובד, הצוות והיחידה.
נלמד כי בחברת קוקה-קולה תהליך הערכת הביצועים, מתנהל בהתאם למתודולוגיות או תיאוריות שנכתבו על ידי מומחים מתחום משאבי אנוש.
חוץ מקוקה-קולה קיימים ארגונים המקיימים שיחות הערכה פעמיים בשנה, יש כאלה פעם בשנה יש כאלה שלא מקיימים כלל.
תוכן עניינים מבוא  4
הערכת עובדים– תיאוריות ומודלים   5
תיאור הארגון 8
תהליך הערכת עובדים בקוקה קולה –9-10 יישום המודלים ו-BENCHMARKING מול חברות אחרות -.11
סיכום ומסקנות –13
נספח
1 – שוני בהערכת עובדים בין חברות אמריקאיות לישראליות –…15
נספח 2 – התועלות ו/או המטרות החשובות במערכת הערכת ביצועים הן:  15
נספח 3-נתון מתוך אתר האינטרנט של חברת BIU לגבי הערכת עובדים ..16-17
נספח 4- טופס הערכת עובד (ראיון סיכום שנתי)-קוקה קולה ..18
מבוא
נבחן את משמעותה וחשיבותה של הערכת ביצועים בארגונים עסקיים. נעשה זאת על ידי סקירה תיאורטית של המושג הערכת ביצועים. יובאו ציטוטים של אנשי דעת, כל אחד והתוספת שייתן כדי לקבל תמונה מלאה של מהו תהליך הערכת ביצועים.
כמו כן אדון בשאלה האם הערכת ביצועים הינה מסורבלת ומכבידה על הארגון, או שהיא מסייעת לשיפור ביצועי העובדים ולמימוש מטרות הארגון. בהמשך נסקור את המציאות בהקשר להערכת ביצועים בחברת קוקה-קולה. נכיר ונדע את הארגון ונבחן כיצד מתנהל תהליך הערכת העובדים בארגון גדול כמו קוקה-קולה ונעמוד על התועלות אותן רואה הארגון בהערכת העובדים.
בהמשך, נערוך "מיני" בנצ'מרקינג :
נבדוק מה קורה בארגונים אחרים, כאשר מדובר בארגונים:
עיריית כפר סבא חברת אלפא קוסמטיקס תע"ש-תעשייה צבאית