בקורס קלאסיקה בחקר התקשורת,הממ"ן עוסק באסכולת קולומביה ובסכולת השימושים והסיפוקים
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש |
מילות מפתח | ממן 11, קלאסיקה בחקר התקשורת, תקשורת |
ציון | 97 |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 2193 |
תקציר העבודה
א.
שלושת החששות הרווחים מפני השפעת אמצעי תקשורת המונים:
(1) חשש מן הכוח הרב הטמון באמצעי התקשורת – חשש הנובע מן העובדה שאמצעי התקשורת נוכחים באופן מתמיד ומאסיבי בכל מקום ובכל תחומי החיים,הימצאות מתמדת זו מקנה להם מעמד של מכשיר רב עוצמה שבכוחו טמון פוטנציאל עצום להשפעה לטוב או לרע. הנוכחות המאסיבית הזו גורמת לתחושה כי מכשיר רב עוצמה זה הוא בעל כוחות מאגיים עצומים וכי התקשורת היא בעצם "כל יכולה".
(2) חשש ממבנה הבעלות ומן השימוש שעושים תאגידים מסחריים גדולים באמצעי התקשורת לשם תעמולה ופרסום- חשש הנובע מן הפחד שקבוצות אינטרס כגון תאגידים מסחריים גדולים וארגונים תעשייתיים עלולים לעשות באמצעי התקשורת שימוש לצורכי תעמולה ופרסום שישמשו בעצם ככלי לניצול פסיכולוגי,וכן לצרכיהם האישיים של בעלי ההון המחזיקים בתאגידים.החשש הוא כי התאגידים המסחריים שהם חלק מן המצב הקיים והממסד הקיים עושים בתקשורת שימוש מניפולטיבי שנועד לשמר את המצב הקיים,לגרום לציבור לציית לסטאטוס-קוו החברתי והכלכלי הקיים ובכך ליצור קונפורמיות באשר למצב הנוכחי ולמנוע השקפה ביקורתית ותביעות באשר לשינוי הסדר הקיים.
העבודה ללא מקורות