סיכום שיעורים-מאגיה, מיסטיקה וכישוף ביהדות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 22159
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

סיכום מלא של כל השיעורים, כולל שיעור מיוחד בנושא חנוכה, בקורס מאגיה, מיסטיקה וכישוף ביהדות. הסיכומים מלאים, נכתבו על ידי קלדנית באופן שוטף. הסיכומים כוללים 68 עמודים של חומר מלא. הציון הסופי בקורס עמד על 95.
2 5-10-07
מאגיה, מיסטיקה וכישוף ביהדות חלוקת המבחן:                17.1.08
מועד המבחן:       מועד א', 5.2.08
                        מועד ב',
1 7.2.08
הקורס ידבר על כל מה שנכלל בתוך התחום אוקולטיזם = תורת הנסתר. ב-70 שנים האחורנות ניתן היה להבחין בהתקדמות בטנכולוגיה שלא נראתה קודם לכן. התקדמות בסדר גודל כזה- הייתה לוקחת בעבר כ-1,000 שנה.
ה-150 השנים האחרונות יצרו התקדמות לעבר עולם טכנולוגי יותר. בתחומים של פיזיקה, רפואה וכו'.
אפשר להגיד שעולם כזה של התקדמות טכנולוגית, רחוק מאוד מעולם האוקולטיזם.
אני יכול להבין מדוע אדם פרמטיבי שחי ליד הר געש ופתאום הבין ששמע סיפורים ותמיד הסיפורים היה שם וההר היה שם, גם הזקן של השבט- וההר הזה הוא גם מסוכן מאוד, חלקו העליון לא נראה ומדי פעם הוא פולט אש- אני יכול להבין למה הוא חשב שזה אל. אני יכול להבין למה הוא קישר בין מעשיו הטובים או הרעים לתגובת ההר, או לטבע. לא הייתה לו שום דרך מדעית לבדוק מה פירוש "עננים" או "גשם". אני לא יכול להוריד גשם ולכן מי שיכול להוריד, זה איזה אל או שד. בעולם אמפירי אנחנו לא צריכים את הדבר הזה, אנחנו מבינים את טיב סיבוב כדור הארץ. הייתי מצפה מעולם אקדמי אמפירי שיתרחק מעולם שהאוקוטליזם.
במחצית השניה של המאה ה-20 שהתרחש בדיוק ההפך. במאה ה-19, דווקא בגלל ההתקדמות והתפתחות העולם, יש מדענים ואנשי רוח שוללים את תורת הנסתר וכיוצא בזה. דווקא בעולם שאנחנו יכולים לנתח ניתוחי מוח ולכל אחד יש פלאפון, אנחנו רצים לקוראות בקפה. לכאורה, זה לא היה צריך לקרות ככה. ההתפתחות המדעית והטכנולוגית לא הצליחה להביא דבר אחד- אושר. היו תפיסות במאה ה-19, וה-20, היה ברור שהאדם משעה שיבין את היקום טוב יותר, יבין את החיים טוב יותר, תהיה לו משמעות- והוא יהיה אדם מאושר. וזה לא קורה. האדם התפתח מאוד, והבנת היקום והחיים לא דומה לשום דבר שהיה לפני 100 שנים והנה אנחנו אנשים לא מאושרים. אז נכון שחלק מזה קשור לחברה המערבית, אבל עובדה שההתקדמותה זו לא תארה לכאורה כהוא זה לעובדת היותנו מאושרים מאבותינו. וזו הסיבה שאנשים הלכו לחפש משהו מעבר. משמעות מעבר. {מאגיה אינו כישוף, אך ייתכן שכישוף הוא אחד הפרקטיות של מאגיה הוא כישוף.} מיסטיקה- מוסתריון מכאן מגיעה המילה העברית "מיסטיקה". השורש של המילה ביוונית- זה לסגור. תורות מיסטיות שהתפתחו לצד הדתות הרשמיות או כאלטרנטיביות.
הדבר הראשון שסגור- האיזוטריות של התורות האלה. מיסטקנים תפסו את עצמם ואת התורה שלהם כאיזוטריות – כלומר, לא שייך לכל אחד. זה תורות שעוברות אם עוברות, אז בצנעה. זה אלמנט אחד של…
העבודה ללא מקורות