ניתוח מערכות המידע תומכות החלטות פיננסיות בארגון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3585
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

מטלה מס' 1
קורס – אסטרטגיית פיננסים ומידע ניתוח מערכות המידע תומכות החלטות פיננסיות בארגון תקציר מנהלים חלק מהתקדמות התעשיה בעולם היא בהבנת היתרון הכלכלי הטמון בתחזוקת מערכת לאחר מכירתה.
אי לכך הרבה חברות עוברות ממכירת מוצר ללקוח למכירת פתרון כולל. ניתן לראות זאת החל בחברות הליסינג של צי-הרכב, וכלה במכירת שעות טיסה של "פייפרים" לחיל-האויר בניגוד לרכישתם. חברות רוצות היום להתעסק בגרעין הפעילות שלהן ומבינות שתחומים מסויימים משתלמים להעברה לאחריות כוללת של גורם חוץ.
חברת ABC עוסקת בהנדסת ILS – Integrated Logistics Support – מתן פתרונות תמיכה כוללים משולבים (התואמים את הגישה לעיל ויפורטו בהמשך), ניהול פרויקטים (חומרה, תוכנה) וניהול פרויקטי מערכות מידע. בנוסף, ישנם פרויקטי פיתוח בתחום יישומי RFID (Radio Frequency ID) ומערכות מידע תואמות לקוח.
החברה עברה בשנים האחרונות מהפך ממצב בו הפעילות העיקרית היתה ILS, לפעילות בה מרוכזים משאבים רבים בפיתוח ובהשבחת תחומים קיימים במקביל לפיתוחים טכנולוגיים חדשניים.
אופי והתנהגות החברה על היבטיהם השונים, שזורים זה בזה ונותנים מענה מתאים לחברה אשר גודלה קטן אך פעילותה רבה. החברה פיתחה גמישות עיסוקים נרחבת אשר פותחת בפניה אפיקים חדשים ומאתגרים, התואמים את החזון של חדשנות תוך חתירה למצויינת ושימת דגש על עובדי החברה כמשאב הפעילות העיקרי.
המבנה המצוי כיום נותן מענה לצרכים הנוכחיים של החברה, ולדעתי בעתיד יצטרך לעבור שינויים להתאמה לצרכים החדשים המתהווים – התפתחות וגדילה למימדים רחבים יותר. בשנים האחרונות הוכח כי החברה מסוגלת לבצע שינויים יסודיים בגישתה ולכן לא נותר אלא להסיק כי גם השינויים העתידיים יצלחו. לסיכום – למרות הטעון שיפור, ניכר כי אופי ודרישות הפעילות של ABC תואם את ההתנהגות הארגונית של החברה. יש קורלציה חיובית בין האופי המצופה מהעובדים ובין חזון החברה והמסרים המועברים ע"י המנכ"ל. יש גיבוי בשטח לדרישות המוטלות על כתפי העובדים ויש תמיכה אישית ומקצועית בכל שנדרש.