סמינריון - השפעת השימוש בהומור בתוך פרסומות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 11206
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –…עמ' 2
סקירת הספרות –…עמ' 4
שימוש בטכניקות פרסומיות –.עמ' 8
שימוש בהומור בפרסום ..עמ' 9
שיבוצן של הפרסומות בכלי התקשורת –עמ' 15
פרסום לבני נוער –עמ' 18
שיטת המחקר –…עמ' 21
שאלות המחקר –..עמ' 23
ממצאים -.עמ' 24
טופס השאלות –…עמ'
5 דיון וניתוח …עמ' 32
סיכום, מסקנות והמלצות –..עמ' 37
ביבליוגרפיה .עמ' 40 האפקטיביות של ההומור בפרסומות
1 .
מבוא   בעולמנו הנוכחי אנו נתקלים מדי יום במקרים רבים שגורמים לנו עצב. החל ממהדורות החדשות, מלחמות בין כנופיות, פוליטיקה, גניבות, הונאות ואף מקרי רצח מחרידים. כל אלו מועברים לאוכלוסיה גדולה במיוחד דרך המדיה.
בין כל התסריטים המוצגים לנו במדיה אנו נתקלים גם בפרסומות , אשר מעלות חיוך לרגע קט. ומצד המפרסם, השימוש בהומור לא רק עוזר לצופה להתגבר על השגרה המאיימת אלא גם יוצרת קשר בין הצופה לפרסומת ומבליטה אותו בעיניו , ולבסוף גם מקדמת את מכירות המוצר. הומור, בדרך כלל הינו שכיח ביותר אצל המפרסמים. חוקרים מעריכים כי בין 11 ל-24 אחוזים מכלל פרסומות הטלוויזיה בארה"ב משתמשות בהומור. על אף הפופולריות הרבה לה זוכה ההומור, קיימים גם סיכונים הנובעים משימוש בהומור כאסטרטגיה המרכזית להעברת המסר בפרסומת. למשל, ידוע לנו שהשפעתו של ההומור משתנה בין צופה לצופה, על פי המקור האתני של קהל היעד ובהתאם לתרבות. בנוסף, עדיף להשתמש בתוכן פרסומי המשלב בתוכו הומור דווקא עבור מוצרים בעלי מעורבות נמוכה . כמו כן, פרסום עם הומור יעיל הרבה יותר כאשר יש כבר לקהל היעד עמדה חיובית כלפי המותג המוצג לפנים.
נושא חשוב אשר קיבל חשיבות רבה ושונה בעשור האחרון הוא הפרסום לבני נוער. לאור מחקרים שנעשו, הוכח כי למשקלם היחסי של הילדים ובני הנוער , הן כצרכנים והן כבעלי השפעה על החלטות הקניה של המבוגרים עולה כל הזמן. השימוש בטקטיקות פרסום הפך לנפוץ גם בקרב הפרסום לבני נוער , השימוש בהפחדה (איידס , נגד עישון, תאונות דרכים ) הינו מהנפוצים בשימוש בנושאים אשר מפחידים כשלעצמם. לאור המצב המדיני נראה כי גובר השימוש בהומור גם בפרסום לבני הנוער. במרכזה של עבודה זו עומד בחינת השפעת ההומור על בני הנוער בעיקר בימים אלו. ניתן לראות כי בשנים האחרונות חלו שינויים  בהיקף הפנייה ובסוגי מוצרים הפונים לבני נוער.
בעוד בעבר פנו לבני נוער במוצרים ייעודיים להם : אופנה , מזון מהיר , חטיפים וכדומה . לאחרונה גוברת ההכרה לכוחם של בני הנוער. אנו רואים התפשטות הפנייה לבני נוער גם במוצרים שמסורתיים השייכים למבוגרים. (טלפונים סוללרים), מזון להכנה מהירה (נודלס תלמה ).
קיימת חשיבות להבנת עולמם של קהל יעד זה , שכן הם צרכני המחר . עיצוב הערכים , העמדות והשקפת העולם, מתרחש בדרך כלל בילדות ובגיל ההתבגרות אלה יעצבו את התנהגותם כצרכנים מבוגרים מחר.
משום כך חשוב כי המשווק יכיר ויבין היטב את המגמות הרווחות בקרב ילדים ובני נוער כיום, על מנת שיוכל להגיב "נכון" יותר למגמות השוק ולתכנן  נכון יותר את היערכותו לעתיד .
בעבודה זו נבחן  את אפקטיביות ההומור על הצופים ובני נוער בפרט,  וזאת לאור מגמות שונות בשוק אשר חלות על הנוער כיום , שכן מגמה יכולה להפוך לאופנה . אנו נבחן במהלך העבודה האם פרסומות הומוריסטיות יותר מפנות יותר את תשומת ליבם של בני הנוער למותג המפורסם? האם הן מובנות יותר, משכנעות יותר, ומצליחות לשנות את עמדותיו של בני הנוער לאחר הצפיה בפרסומות משולבות הומור.. אנו נערוך שאלון שעליו יענו הנחקרים ועל פי נסיק מסקנות לגבי האפקטיביות של שילוב הומור בפרסומות.