הקשר שבין איכות השירות ומוטיבציה לבין התמחיר בקרב צלמי אירועים בישראל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5019
מספר מקורות 27

תקציר העבודה

תוכן עיניינים
1 .שם המחקר  1.1שם המחקר בעיברית  1.2שם המחקר באנגלית
1 .3 תוכן עניינים
2. מבוא
 2.1 הצגת האירגון הנחקר -…3
 2.2 תיאור הבעיה הכללית בארגון –..4
 2.3 הבעיה העיסקית הנחקרת ..4-5
 3.1 מטרות אקדמיות או שאלות המחקר ..5
 3.2 מטרות יישומיות וחשיבות המחקר .…5
4 סקירת ספרות ורציונל  4.1 סקירה תמציתית –…6-13
 4.2 רציונל המחקר ..13
 4.3 מערך המחקר -14
 5.1 משתני המחקר הגדרות נומינליות ואופרציונליות 14
 5.2 השערות המחקר .15
6 . שיטת המחקר  6.1  מערך המחקר והשיקולים לבחירתו -16
 6.2 אוכלוסיית המחקר –…16
 6.3 המדגם 16.
 6.4 תיאור שיטת הדגימה –.16
 6.5 מדוע נבחרה השיטה –..16
 6.6 מידע ראשוני -..17
 6.7 מידע משני –17
 7.1 תיאור ופירוט השאלונים -17-19
 7.2 הליך המחקר -.20  7.3 שיטת ניתוח הנתונים –..20  8.1  המגבלות –.21
 8.2 דרכי התגברות על המגבלות ..21
9. נגישות הסטודנט לנושא ולמחקר  10. לוז -.21
 11. ביבליוגרפיה -…22-23.

2 . מבוא

2 .1 הצגת העיסוק הנחקר העיסוק בו בחרתי להתמקד הינו צילום בכלל וצילום אירועים בפרט. נושא זה קרוב לליבי מאחר ואני עוסק בו מזה 4 שנים.
צילום האירועים הוא תחום רב גוני המכיל עולם שלם של שמחות מחתונות ועד לכנסים והפקות תדמית צלמי האירועים בדרך כלל יחזיקו בנישה זו הכוללת לא רק שמחות אלא גם אירועי חברה, השקות מוצרים וצילום כנסים. צלם בהנחה שהוא מקצועי ובעל תעודה מאחד מבתי הספר המוכרים כמו: קמרה אובסקורה, בצלאל, סטודיו גברא יהיה בעל כלים, ידע וטכניקה להתפרס על מגוון סוגים שונים של צילום כגון: עיתונות (דקומנטרי), אופנה, אומנות ואירועים.
מסיבה כלשהי נתפס צילום האירועים לנחות ביותר מבחינת מקצועות הצלם אך צלמים רבים פונים לענף זה בכדי לקיים השלמת הכנסה למרות תחום התעניינותם העיקרי.
אני יתמקד בצילום חתונות.
בתחום האירועים קיים מגוון רחב של צלמים וצורות עבודה במגוון סגנונות, צלם וגודל הצלחתו קשורים באופן ישיר למוניטין שנוצר לו ולרמת השיווק המושקעת. צלמים כגון: ערן בארי, אילן סימן-טוב, צמצמ, אבנר צרפתי וצילום נטו נחשבים למובילים בשוק ובעלי מוניטין בזכות מיתוג גבוה ושיווק מתמיד ונכון כמו כן שירות ותוצאה סופית מדהימה בעוד שקיימים משרדי צילום הרבה פחות איכותיים שאת שמם אני נמנע מלהזכיר אשר הקנו לעצמם מוניטין נמוך בעקבות שירות לוקה ותוצאה סופית לא מספקת.
שני הקצוות הללו בתחום האירועים נהנים מעבודה רבה לאורך חודשי הקיץ אך בדרך שונה, הקבוצה הראשונה אותה ציינתי בעלי המיתוג הגבוה עובדת בצורה איכותית, כלומר הם יספקו שירות לפחות לקוחות ביותר תמורה וזאת בעיקר מפני שהמוניטין שלהם מבוסס על עצמם בעוד שהקבוצה השנייה תעבוד בצורה כמותית אשר תספק שירות להרבה לקוחות בעת ובעונה אחת במחיר נמוך וזה מתאפשר על ידי שליחת צוותים של צלמים והעסקת קבלני משנה כך שללקוחות המגיעים לשלב בחירת הצלם המתאים יש את כל האפשרויות לבחור אם זה בין צורות עבודה שונות לבין תמחור החבילה.
קיימים סוגים שונים של לקוחות כשלכל אחד מניעים שונים לבחירת הצלם המתאים, ניקח לדוגמא את עולם החתונות, קיימים זוגות המבינים את הצורך בצלם מוכשר ומקצועי שיידע לתעד בדרך אומנותית ורחבה את ההשקעה שנעשתה ביום האירוע, את השמחה והאווירה. לקוחות מסוג זה לרוב יקיימו פגישות עם צלמים יחקרו את עבודתם ויתייעצו רבות לפני סגירת העסקה, לקוחות אלו בדרך כלל לא יהיו מונעים מגודל ההשקעה הכספית אלא מטיב השירות, איכות המוצר הסופי והאינטראקציה עם הצלם. לעומתם קיים סוג של לקוחות השיקול המרכזי שלהם אינו טיב העבודה את גודל ההשקעה מול התמורה, לקוחות אלו לרוב יעדיפו צלמים מסחריים, הם יערכו סקר עלות אצל צלמים שונים ויבקשו הצעות מחיר עוד לפני שבחנו את העבודה של הצלם.

2 .2 תיאור הבעיה הכללית בארגון כמו שציינתי בחלק הראשון של המבוא קיים מגוון רחב של צלמים בסגנונות שונים ובעלויות מגוונות כמו כן קיימים צלמים אשר אינם מהתחום הספציפי הזה אך נוגסים בנתח העבודה בכדי להשלים הכנסה. זוהי בעצם הבעיה הכללית בתחום זה, שוק הצלמים רווי בנותני שירות מה שמצריך את הצלמים להתפשר במחירים להציע עסקאות בתמחור חסר תקדים ולו רק בכדי לעבוד. הצלמים אשר ממותגים במקום נכון ובעלי מוניטין זוכים לעבודה בעוד צלמים אחרים נאלצים לפנות אל גישת ה"קבלנות משנה" בכדי לקבל נתח של עבודה.
עצמאי- צלם אשר בזכות המוניטין שלו יגיעו אליו זוגות והעסקה אשר יכולה להימדד בעשרות אלפי שקלים תגיע לכיסו באחריותו ללוות את הזוג מהפגישה ועד למתן המוצר הסופי ואישורו על ידי הלקוח קבלן משנה- צלם אשר אין לו תקשורת עם הלקוח לרוב הוא יפגוש אותם לראשונה ביום האירוע והטיפול והאחריות אינה חלה עליו אלא על המעסיק (הצלם הראשי).
קבלן משנה ישתכר לרוב בין סכום של 600 ועד 1200 תלוי בהיקף העבודה.
בשתי המקרים העבודה הנעשית היא אותה עבודה מבחינה מקצועית.
 עונת הצילום החמה היא עונת הקיץ בה לרוב כל הצלמים עובדים ובמחירים גבוהים, בעונה זו נראה צלמים העובדים כקבלני משנה בעקבות צורך שנוצר לצלמים באירועים גדולים.
סטודיו לצילום המעסיק בחודשי הקיץ מספר צוותים ומספק עבודה לקבלני משנה חייב לדאוג לאותם קבלני משנה לתעסוקה גם בחודשי החורף, מפה נובעת הגישה של מקומות אלה להנמיך מחירים לרצפה והעיקר לדאוג לפרנסה לקבלני המשנה מפני שידוע בקרב הצלמים שלא קיימת לויאליות בקרב צלמים ובעקבות הכשרתם קיימים מקומות אחרים שירצו את שירותם.