מעורבות הורים במערכת הבית ספרית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 8206
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

לעיתים קרובות נושא מעורבות הורים נתפס בעיני מערכת בית הספר,המנהלים ומורים כאחת כ"התערבות הורים" ולא מעורבות ,כתופעה שלא רק שאינה תורמת למערכת אלא,לדעתם אפילו מחבלת במערכת הבית-ספרית.
בימינו, בישראל, חוק חינוך חינם הולך ומתרוקן מתוכנו וכאשר במקומו הולך החינוך האפור ותופס את מקומו, ההורים הם הממנים את החינוך האפור וכך מתרגלים לרעיון שבכסף ניתן לרכוש הכול- גם השכלה טובה. נשאלת השאלה אם אמנם השקעה כלכלית בחינוך הילדים היא זו המבטיחה הצלחה בלימודים.
נמצא כי דווקא מעורבות חיובית ופעילה של ההורים היא בעלת חשיבות גדולה יותר ומגבירה את הסיכוי להישגים לימודיים טובים. מחקרים העלו כי מעורבות ההורים בחינוך ובסביבה הבית ספרית הגבירה את הסיכוי להישגים טובים בלימודים. מי הם הורים מעורבים? על-פי המחקרים, הורים מעורבים מבקרים בבית-הספר לעיתים קרובות בכדי להתעניין אודות ילדיהם אצל המורה או אצל מנהל בית הספר.הם מתעניינים בפעילות בבית-הספר ,  ומתייעצים ונעזרים בהורים אחרים בנושאים לימודיים. יש הורים אחרים ,בהשוואה להורים המעורבים בעצמם ,המשקיעים כסף בחינוך,כבשיעורים פרטיים וכד', אך אינם מעורבים אישית – ונמצא במחקרים כי ילדיהם של אלו אינם מצליחים באותה מידה. תוכן עניינים:
   –  פרק –     –  עמוד –       שער       תוכן עניינים
2
      מבוא
3-4
1 .                  סקר ספרות 5-11
2 .                  מתודולוגיה
1 2-13
3 .                  השאלון
1 4
4 .                  ניתוח ממצאי השאלון
1 5-18
5.                  מסקנות והמלצות
1 9-21
      ביבליוגרפיה
2 2
*     נספחים
2 3-32