עבודה בהתנהגות ארגונית - - 20 עמודים, 5404 מילים.

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 5404
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

עבודה בהתנהגות ארגונית מגיש: ת.ז.: כיתה: נושא: ניתוח חברת IDI Ventures תרבות ארגונית
1 .     תיאור עיוני מרכיבי התרבות ותוצריה תרבות מורכבת ממרכיבים / ממדים שונים כגון : סמלים, טקסים, ידע, מיתוסים, אמונות, ערכים, נורמות, אידאולוגיות, טכנולוגיות ומוסדות חברתיים.
תרבות מבוססת על סמלים, דרכים מופשטות של התייחסות לרעיונות, עצמים, רגשות או התנהגויות – והיכולת לתקשר באמצעות סמלים על ידי שפה. חברי קהילה נבדלים זה מזה במחשבותיהם ובהתנהגותם. אף על פי כן קיימת ביניהם הבנה משותפת של סמלים, ובאמצעותם הם מפתחים תקשורת. (שפה = מערכת סמלים) ידועה לבני אותה תרבות / פרשנות המובילה להגדרת מצב משותפת.
על מנת שהחברה תוכל להתקיים לאורך זמן היא חייבת לוודא שהחברים בה מקיימים את הנורמות, כלומר היא חייבת להפעיל פיקוח חברתי, לוודא כי החברים לא יסטו. אחד ממנגנוני הפיקוח בהם עושה החברה שימוש הוא – טקס.
תחומי עשייה רבים ומגוונים נחשבים כעשייה תרבותית. למשל: אמנות, ריקוד,מוזיקה, תיאטרון, ציור, ספורט. אבל גם תחומים פחות "רשמיים" עשויים להחשב כחלק מהתרבות: נראטיב לאומי, הווי ואווירה וכיוצא בזה.
מישור התרבות הסמוי  המישור הסמוי כולל את התשתית הנורמטיבית שעליה בנויים המרכיבים הגלויים וממנה נגרים הביטויים השונים. למישור הסמוי 3 מרכיבים:
·         הנחות יסוד: אמיתות מובנות מאליו, שהאנשים אינם נותנים עליהן את הדעת, והן מדריכות את האנשים כיצד לפרש אירועים, כיצד לנהוג במצבים מסוימים וכיצד להרגיש בתגובה להתנסויות שונות.
לדוגמא: בארגוני מחתרת מקובל להניח שטובת הקבוצה קודמת לכל. …
***העבודה ללא מקורות