יסודות ניהול השיווק- דייסון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3456
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכנית מב"ע ניהול פיננסי
1 5.7.2010 תוכנית שיווק – DYSON Air Multiplier תמצית מנהלים ענף ותחרות –  הענף הכללי בו פועלת החברה הוא שוק מוצרי חשמל ביתיים. חברת Dyson מייצרת מאווררים לצד שואבי אבק ומייבשי שיער. מבדיקה שביצענו לא נמצאו מוצרים דומים, בעלויות דומות אשר משווקים כמאווררים לצריכה פרטית.
שוק – על פי הערכות המשווקים, שוק המאווררים מגלגל בישראל כ- 150 מיליון שקל בשנה. בשוק לא קיימת דרישה מיוחדת למאווררים מהסוג של ה- Air multiplier  מאחר והמוצר עדיין חדש ולא מוכר. בנוסף לכך, ניתן לרכוש במחיר ה- Air multiplier מאווררים משוכללים וגדולים הרבה יותר ואף ניתן לקנות בסכום זה מזגנים פשוטים וקטנים אשר מפיקים גם קור.
לקוחות – שוק הלקוחות של המאווררים הוא כמעט כל בית אב בישראל.
שוק מטרה- באופן טבעי, נבחר להתמקד בקבוצות הצרכנים האמידים, בתי העסק והצרכנים בסביבת ילדים, מאחר ואיננו מאמינים כי צרכנים רגילים אפילו ישקלו לקנות את ה- Air multiplier במחירו הגבוה יחסית למאווררים רגילים ואף ביחס למאווררים מצוינים אחרים.
מיצוב- הצעת הערך של  Air Multiplier תבודל מהמתחרים על בסיס שתי נקודות בידול: מוצר וסימבוליות. מוצר – נשווק 2 קווי מוצרים המותאמים לשני פלחי השוק בהם בחרנו להתמקד. קווי המוצרים יבדלו זה מזה לכל פלח הן ברמת העיצוב והן ברמת הפונקציות.
מחיר- המאווררים לפלח העסקי יתומחרו יותר ביוקר. ההבדל נובע גם בדרך ההפצה של המוצר. מוצרים עסקיים יופצו בחנויות לעיצוב הבית ובחנויות יוקרה (לדוגמה SOHO , Habitat וכדומה) ובשל כך יאפשרו תמחור גבוה יותר שכן יופצו כמוצר עיצובי ולא רק כמאוורר. מוצרים לקהל הצרכנים בסביבת ילדים יתומחרו פחות ביוקר וישווקו בעיקר בחנויות למוצרי תינוקות וילדים.
תקשירת שיווקית – תקציב- תקציב הפרסום לשנה ראשונה יקבע מראש. המטרה של החברה לתפוס נתח שוק גדול של מכירת 15% משוק המאווררים. מאחר ולא ניתן להעריך מראש האם המכירות יצליחו נקבע תקציב פרסום קבוע העומד על כ-2 מיליון שקל.
הפצה- על החברה ליצור שיתופי פעולה עם חנויות לריהוט חדרי ילדים, שיתוף פעולה עם חנויות לציוד בתי עסק, ושיתוף פעולה מרכזי יהיה עם חנויות למוצרי חשמל גדולות ומפוארות. ערוצי הפצה נוספים – הקמת אתר אינטרנט, דוכנים בקניונים המובילים ופרסום המוצר דרך תוכניות טלויזיה.
יעדים – תפיסת נתח שוק של כ- 15%, וכל זאת עד לשנת 2012. לאור זאת אנו מצפים כי מחזור המכירות של המוצר יעמוד על כ-
5 מיליון שקל בשנת 2012 (מתוכם 10 מיליון נוגסים בשוק הקיים, ו-15 מיליון נוספים יתווספו לגודל השוק).
המצב השיווקי הנוכחי המוצר של חברת Dyson הוא מאוורר ללא להבים. מדובר בהמצאה חדשנית אשר מאפשרת זרימת אוויר ללא שימוש בלהבים שמייד תופס את העין מבחינת העיצוב החדשני שלו. המוצר בנוי כמכשיר בעל בסיס סגור אשר בתוכו נמצא מנוע המאוורר שפולט את האוויר כלפי מעלה לעבר הטבעת החיצונית אשר מאיצה את זרימת האוויר, מכוונת אותו לצדדים וגורמת לתחושה של מאוורר רגיל וללא להבים. מחיר המוצר כפי שמוגדר כיום על ידי החברה הוא 300$ למאוורר בגודל של 10 אינץ'.

1 .      …