פסיכולוגיה של המינים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2010

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
 1) בחרתי במאמר:בניית ההבדל המגדרי דרך התנהגות גופנית בגיל הגן Martin, Karin A.(1998). Becoming a Gendered Body: Practices of Preschool. American Sociological Review, 63: 494-511.
תרגמה ועיבדה תמר שפירא מתוך האתר: "שוות או לא" -סביבה לימודית מודעת מגדר:
http://gender.mofet.macam98.ac.il א) במאמר זה החוקרת קרין מרטין מנסה לענות על השאלה כיצד נבנו ההבדלים בין המינים ובעיקר הבדלים גופניים שמדגישים את אי השוויון בין המינים. לאחר תצפיות בחמש כיתות של קדם-יסודי במטרה לבחון כיצד פעילות יומית,התנהגות ושימוש במרחב הפיזי הופכים מגדריים. היא מצאה שהקוריקלום הסמוי השולט בהתנהגויות הגופניות של ילדים במטרה לעצב אותם מבחינה קוגנטיבית,(מולד)משרת בו זמנית מטרה נוספת, הוא הופך ילדים בעלי התנהגויות,תנועות,ומעשים דומים, לבנים ובנות, ובעצם לילדים בעלי מנהגים שונים.
התצפיות במחקר מראות שמורים ומורות(הסביבה) עוזרים לבנות את ההבדל המגדרי דרך התנהגות הגופנית.
חמש קבוצות של מנהגים ומעשים שיוצרים הבדלים אלו הם: לבישת בגדים, מתן רשות להתנהגות חופשית או דרישה להתנהגות פורמלית,פיקוח על קולות,הוראות מילוליות ופיזיות של גננות המתייחסות לגוף הילדים,אינטרקציות פיזיות בין הילדים.
החוקרת מציינת שאותו קורקולום סמוי שיצר הבדלים גופניים בין המינים גם גרם לכך שהבדלים אלו יירא ויתנו הרגשה שזה דבר טבעי.בעצם הטענה היא שיצירת ההבדלים נובעים גם מהמולד(הקורקילום הסמוי) וגם מהסביבה (המורים).
ב)לפי דעתי האישית וגם לפי חומר …