עבודה בנושא - בחינת המודל האסטרטגי של הפירמה

מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2772
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

בחינת המודל האסטרטגי של הפירמה תוכן העניינים
פרקים:
1.
מבוא                                                                                
2 .
תכנון אסטרטגיה עסקית                                              
3 .
בחינת מימדי התפיסה האסטרטגית                           
4 . הסביבה האסטרטגית     
4 .1. הסביבה התעשייתית   
4 .1.א הגדרת התעשייה                                                 
4 .1.ב גישות לניתוח מבנה התעשייה                            
4 .1.ג ניתוח התעשייה לפי מודל "חמשת הכוחות"    
4 .2. סביבת הפירמה
4 .2.א הפירמה                                                                
4 .2.ב סביבת מנהלי הפירמה                                        
4 .2.ג עולמה הפנימי של הפירמה                                  5. הניסוח האסטרטגי          סיכום                                                                                    ביבליוגרפיה   תקציר פרק 1 – מבוא
אי הוודאות והמורכבות הסביבתית משפיה על הפירמה העסקית בעת בואה לקבל החלטות עבור הארגון. זיהוי נכון של התנאים והנתונים הרלוונטיים לכל פירמה עסקית והערכת מצב של השפעתם על אסטרטגיה אפשרית ותוצאותיה מהווים צעד חשוב לגיבוש אסטרטגיה מתאימה לפירמה ואלה אמורים לבטא את מכלול פעילותה על בסיס חזון המייסדים אך בעיקר הדברים אמורים לתחומי פעילותה, סוגי מוצריה ואפי השווקים בהם תפעל.
הפירמה אמורה לבטא במכלול פעילותה איזשהו חזון של אותם מייסדים.
בעיקר דברים אמורים לגבי: תחומי פעילותה, סוגי מוצריה, סוגי ואופי השווקים בהם תתחרה.
למשימת הפירמה גם תרגום מעשי-יומיומי (Harvey, 1982) ובו היסודות הבאים:
·        רמת הרווחיות של הפירמה.
·        רמת וכושר ניצול ההזדמנויות של הפירמה.
·        רמת יעילות ההישרדות של הפירמה.
לעיתים, היסודות היומיומיים לפיהם מתופעלת הפירמה על ידי מנהליה, חולקו על ידי חלק מהתיאורטיקנים למטרות ויעדים. (אהרוני, 1982) ההבדל המרכזי בתפיסה זו היה שמטרות הפירמה הן: תרגום החזון לטווח ארוך ("להיות מוביל בשוק מבחינה טכנולוגית") ומעידות על אופי הפירמה, ואילו יעדי הפירמה הם: המאבקים הקטנים בטווח הקרוב בהם יש לנצח על מנת להגיע לאותן מטרות ("הוצאת המוצר החדשני לשוק, עד סוף שנה זו") בדרך כלל גם כוללים הצהרה כמותית וברורה להשגה.