עבודת פרה סמינריון ב"תקשורת כתרבות", דימויי הנשים בפרסומות המצולמות במרחב הפרטי (בית)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2475
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

"מהו אידיאל הביתיות  הנשי העולה מפרסומות טלויזיה המצולמות במרחב הפרטי?" עבודה זו נועדה להמשיך את עבודתם של החוקרים וסטרגארד ושרודר העוסקים בניתוח דימויי מגדר המשתקפים בפרסומות. וסטרגארד ושרודר מציגים במאמרם ארבעה אידיאלים של הצגת האשה בפרסומות. אידיאל היופי, אידיאל הביתיות, אידיאל האשה העצמאית ואידיאל האשה המפוצלת. בניתוח הפרסומות אתמקד באידיאל הביתיות ואבדוק איך הוא בא לידי ביטוי בפרסומות טלויזיה למוצרים כמו מזון ביתי, חומרי ניקוי. לדעתי ראוי לבחון את אידיאל הביתיות תוך כדי התמקדות בסוג תוכן מסויים – פרסומות המצולמות במרחב הפרטי, בבית.
וימן מצא במחקרו כי יש קשר בין המגדר למיקום בו מצטלמת הפרסומת (מטבח, משרד). אני אבחן את הקשר הזה בניתוח הפרסומות. בנוסף אבדוק את טענתה של פירסט האומרת כי במרחב הפרטי האשה מוצגת כבעלת שליטה במרחב ואילו הגברים בד"כ מוצגים במרחב ציבורי ואם הם כן נראים במרחב הפרטי הם מוצגים תחת פיקוחה של האשה.
"תקשורת כתרבות" מטלת פרה סמינריון סקירת ספרות:
בארת', פיסק, וסטרגרד ושרודר