סוגיות בחינוך מיוחד
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 12 |
מקצוע | חינוך |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
מילות מפתח | סוגיות בחינוך מיוחד - מגוון עבודות בנושא סוגיות בחינוך מיוחד |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 2083 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
סוגיות בחינוך מיוחד ממ"ן 12
תשובה לשאלה 1:
א. הליקויים מיחידה 4 הניכרים בסיכום המקרה של דורון הינם: * קושי ברכישת קריאה – ליקוי אקדמי זה יכולה להעיד על קושי בתהליך התפישתי, התהליך התפישתי שבאמצעותו קיים הפענוח החזותי – זיהוי הסמלים ושימור רצף הסמלים אשר ירכיבו את המילה כל זאת במקביל לתהליך השמיעתי המתרגם את הסמלים למאפייני קול. הקושי ברכישת הקריאה יכול להיווצר בשל ליקוי נוסף, ליקוי בזיכרון השמיעתי והחזותי – קושי בבניית תבנית למילים שנלמדו ובנוסף היכולת לאכסון אותן בזיכרון ולשלוף בעת הצורך, יקשה על דורון את רכישת הקריאה משום שלא אוכסנה בזיכרון קודם, בשל הקושי הקיים לחקוק את המילה בזיכרון ולכן אין לדורון מודל להשוואה מול הזיכרון למילה שעליו לקרוא. יתכן ולדורון קיים גם כשל ברצף השמיעתי ויוצר את הקושי בהבחנת הרצף הזכרתי. צוין כי גם כאשר רכש את תהליך הקריאה, קריאתו הייתה איטית ומסורבלת ומלווה ושגאות רבות, הקושי בהבנת הנקרא בשל מחסור בחזרות מרובות בקריאה אשר יבטיחו את תהליך לאוטומטי. יפה –