אישיות סטאלין

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 5237
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

אישיותו של סטאלין, קוים לדמותו, תוך התבססות על עדויות של מקורביו, בני משפחה,חברי ילדות וכדו'.
מבוא
כדברי Tucket (שם:11) מבול של גילויים שהופיעו מאז מות סטלין בשנת 1953 מסירים כל ספק כי שמו ייזכר בדפי ההיסטוריה כשם דבר לעריצות .זאת למרות שבעת תחילת שלטון  המפלגה האוליגרכית סטאלין לא נתפס על ידי רבים כדיקטאטור. Tucket מספר כי בקבוצה השלטת לנין היה מנהיג בעל עצמה ,אך לא עריץ כשסביבו קבוצת מהפכנים בעלי שם כטרוצקי, זינובייב, קמנאב,בוכרין ועוד, כשסטלין היה עדיין ידוע פחות מחוץ לחוגי המפלגה ואף רבים בתוכה ראו בו רק מנהיג מהקו השני ולא אדם שיש לחשוש מפניו. עלייתו בתקופה שלפני הבולשביזם הייתה בעיקר כאיש ארגון במפלגה ועם תפיסת השלטון של המפלגה ב 17 לנובמבר 1917 הוא הפך לדמות משמעותית, אך עדיין לא מנהיג מהדרג הראשון. תוך חמש שנים בלבד לאחר מכן הוא כבר היה מנהיג מוביל. לא רק שהצליח להיכלל בין הגופים המובילים בקבלת ההחלטות,הוא השיג תפקיד של ציר עצמה ארגונית מרכזית כמזכיר הכללי במועצה המרכזית של המפלגה.יחד עם זאת בתקופה זו הוא עדיין נתפס בחוגים הבולשביקים הגבוהים כלא מתיימר לגדלות.
עולות שאלות רבות לסיבות היווצרות אופיו הנורא של סטאלין וחוקרים עדיין לא עשו שימוש בכל החומר הרב הנמצא בהקשר  זה ,Tucket(שם:14) לא ברור מהו שהביא אותו לחפש עצמה אוטוקרטית חסרת גבולות דרך טרור וטיהורים ולא ירדו לסוף הבנת המניעים של משחקי הגומלין שבין מניעים פסיכולוגיים אלו והיעדים הפוליטיים והרעיונות שלו, Tucket. יש לחקור עוד את השפעת הילדות על היווצרות אופיו של סטאלין , לראות מדוע הוא נשר מהסמינר הדתי בגיל עשרים בכדי לפתוח בקריירה של מהפכן,מדוע הפך למעריץ  בולשביקי  של לנין כשרוב המרקסיסטים מג'ורג'יה ,מולדתו, בחרו ב Meneshevism ומה היו היעדים האישיים שלו בתנועה המהפכנית, Tucket.
שאלת המחקר: האם תקופות ילדותו והתבגרותו של סטאלין הם שהולידו את דמותו האימתנית?
אתייחס בעבודתי זו לדעותיהם של מנהיגי עולם ידועי שם,לאלו של אישים וסופרים ידועים בתחום ההיסטוריה ולדעות של חברים,חברי משפחה ובני משפחה, לפי הניתן למצוא בספרים, מאמרים ותיעודים היסטוריים שונים. אעלה קוים לדמותו, תוך התבססות על עדויות של מקורביו, בני משפחה,חברי ילדות וחברי משפחה, תוך ניסיון לענות על שאלת המחקר- ולבדוק באם תקופת ילדותו והתבגרותו של סטאלין הם אלו שהולידו את דמותו האימתנית?