ניהול המשאב האנושי-ניתוח מקרה סלקום

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2578
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

ניהול המשאב האנושי-ניתוח מקרה סלקום תחתית הטופס
1 .א תרבות ארגונית היא מערכת הערכים, האמונות הבנות ודרכי חשיבה שמשותפים לחברי הארגון ונלמדים על ידי העובדים החדשים שמצטרפים לארגון. סלקום מתאפיינת בתרבות ארגונית בעלת אינטגרציה פנימית, בה מתקיימים משמעות, תחושת ייעוד,הגדרת בעלי המשחק, מגנון פיקוח ובקרה, שפה ועולם סמלי משותף. סלקום שמה דגש רב על יצירת תרבות ארגונית, בה קיימים שקיפות ופתיחות, כלפי העובדים זהו מוטו עבורה ואמצעי לגאווה.
ישנה חשיבות עליונה לחבר את העובד לארגון, זאת על ידי הקפדה שהמנהל בחברה יחבר את העובד לארגון, מתן משובים באופן קבוע וע"י שימוש  בתקשורת פנים ארגונית שקופה וזמינה (מוניטור חודשי, פורטל ארגוני ערוץ היצירתיות ועוד).  סלקום חולקת בברור רב את התפיסות והערכים שלה, דבר המהווה בסיס לשותפות ולאמון הדדי, כך עובדיה יכולים לקשר עצמם באופן חזק למשימה של הארגון שלהם ולהרגיש חלק חיוני מהארגון. Greenberg & Baron,2003, ch:14)).
 מוטיבציה היא מערכת תהליכים המכוונים ושומרים על ההתנהגות האנושית כלפי השגת מטרה מסוימת Greenberg & Baron,2003, ch:8)).הנעת עובדים משמעותה- הגברת הנכונות של העובד להשקיע רמות גבוהות של מאמץ בכדי להשיג מטרות ארגוניות, הנכונות להשקיע מותנית בהשפעת יכולת המאמץ לספק צורך של הפרט.
בכדי להניע עובדים יש להבין את המצב הפנימי של העובד  ובכדי שהעובד ישקיע מאמץ עליו לראות בתוצאות עבודתו אטרקטיביות כך שירגיש שצרכיו מסופקים . ישנו קשר חיובי הדוק בין הנחלת התרבות הארגונית בסלקום לבין הנעת העובדים בחברה. על פי הכתבה מנכ"ל החברה עמוס שפירא באופן ניהולו, שם דגש על ההבנה  כי יש "לחבר את האנשים עם הלב למשימה", כיוון ש"כשאדם עושה את מה שהוא אוהב ואוהב את מה שהוא עושה, בסוף הוא גם יצליח וישתכר בהתאם". סלקום מנחילה תרבות ארגונית בחברה מתוך ההבנה כי על עובדיה להיות מתוגמלים הן ברמה הכלכלית ובעיקר ברמה האישית.  לכישורים, חוויות וידע יש ערך כלכלי עבור הארגונים כיוון שהם מאפשרים לעובדיהם להיות פרודוקטיביים ובעלי יכולת הסתגלות ,לכן, האנשים המרכיבים את הארגון צריכים להיות במרכז. כמו נכסים אחרים, למרכזיות האדם יש ערך במקום העבודה. ארגונים יכולים להשתמש בניהול המשאב האנושי גם באופן פנימי (על ידי הצעת הכשרות והזדמנויות להתפתח). (Schuler& Jackson, 2000). אחד המאפיינים התרבותיים שסלקום מנחילה לעובדיה היא השקיפות והפתיחות כלפי העובדים, זאת מתוך ההבנה כי חשוב שהעובד ירגיש מחובר לארגון, יחוש הוגנות ואמפטיה ואת היכולת שלו להשפיע. את התחושות הללו שסלקום שואפת לקיים בקרב עובדיה היא משיגה ע"י מספר כלים תומכים, אשר יבטיחו לשיטתם את ההנעה של העובדים. למשל, ביצוע תהליכים קבועים של משוב לעובדים, בדיקת שביעות רצון העובדים ברמה החודשית, בכדי להבין היכן יש לשפר-