עבודת גמר בניהול מוסדות תרבות- ניתוח חברת וולט דיסני המציעה בידור ותקשורת לקהל רחב- בהתייחסות לחזון החברה, אסטרטגיה, ערכים, הנהלה, סגנונות ניהול, משאבים, תחומים חדשים בהם בחרה החברה להשקיע ועוד.. העבודה קיבלה בקורס!!! (11 עמודים כתובים)
סוג העבודה | עבודת גמר |
מקצוע | תחומים אחרים |
מילות מפתח | PAEI, אדיג'ס, אסטרטגיה ניהולית, בידור, וולט דיסני, חזון, מארוול אינטרטיינמנט, משאבים, ניהול, סגנונות ניהול, תקשורת, תרבות, תרבות ארגונית |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 3694 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
חברת "וולט דיסני" ניתוח בוצע בהתאם להנחיות בקורס העוסק במוסדות תרבות, אופן ניהולן ותקצובן הקדמה:
חברת וולט דיסני, אשר נוסדה בשנת 1923 ע"י האחים וולטר ורוי דיסני, הינה חברה מהמובילות בעולם בתחומה, המייצרת בידור ותקשורת באיכות גבוהה, תוך יצירת אמון מלא בינה לבין הלקוח. מרגע היווסדה ועד היום, החברה עברה שינוים רבים, ביצעה רכישות שונות ומגוונות, נכנסה לתחומים חדשים והתמודדה עם משברים חיצוניים ופנימיים. בעבודה זו, יוצגו שינויים שחלו במהלך חיי הארגון, חזון הארגון, האסטרטגיה והערכים המובילים אותה. בהמשך, אבחן את הצמרת הניהולית ואת סגנונות הניהול השונים, ארחיב אודות יחידות המשנה והמשאבים, אגדיר את התרבות הארגונית ואת השפעתה של הסביבה הארגונית ולבסוף אציג את התמודדות החברה עם המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008 ואת התחומים האחרונים אליהם נכנסה החברה.
חזון, אסטרטגיה וערכים:
חזונם של מייסדי החברה, וולטר אליאס דיסני ואחיו רוי דיסני, התבטא בשאיפה ליצירת "בידור משפחתי חסר גבולות וזמן". הם בקשו לתת לקהל הצופים והצרכנים תחושת משפחתיות והנאה, תוך התחשבות בכל שכבות הגיל ובדגש על איכות המוצר. דיסני שמר על חדשנות, מקוריות, עבודת צוות, שיתוף פעולה ואווירה חברתית נעימה ובכך יצר ארגון בו עובדים מרוצים, יוצרים בידור איכותי ועולם פנטסטי לכל המשפחה. במסמך "חברת וולט דיסני" מציין הכותב בפירוש את אסטרטגיית התאגיד; גידול שנתי של 20% ברווחים למניה, תוצאה שיש להשיג מבלי לפגוע במסורת רבת שנים הנשענת על חזונו של וולט דיסני ומבלי לפגוע בשמה ובתדמיתה של החברה. הארגון מציג אסטרטגיית התרחבות וגידול כלכלי תוך שמירה על היסטוריה, מסורת ואיכות. בדו"ח לבעלי מניות משנת 2008, ניתן לסכם את דבריו של מנכ"ל החברה רוברט איגר ולטעון כי אסטרטגיית החברה כיום היא; יצירת חוויות איכותיות, חדשנות ויצירתיות ובמקביל מתן כבוד למסורת של דיסני לעובדים ולתוצרים. איגר מציין כי השאיפה למצוינות וההתחייבות לתוצרים איכותיים וההתחייבות לשמה הטוב של החברה, מתקיימים בכל תחום בחברה. הוא טוען כי ישנן אסטרטגיות שהנחו את החברה בעבר וממשיכות להנחות אותה בעתיד, והן; שליטה בטכנולוגיה עתידנית, ביצוע השקעות נכונות, הישארות בשוק העולמי ואף התרחבות. איגר טוען כי אחת המטרות החשובות ביותר היא יצירת מפגש בין קהל הצרכנים לתכנים של דיסני והפיכתו לחוויה בלתי נשכחת, המוציאה את הצרכן מהעולם האמיתי, החומרי, היום יומי ומכניסה אותה לעולם מלא פנטזיה, דמיון ויצירתיות. באתר החברה, מציינים בנוסף כי המשימה העיקרית היא להמשיך ולהיות אחת מהחברות המובילות שמייצרות ומספקות מידע, הנאה וחוויות בידור איכותיות, באופן היצירתי ביותר, החדשני ביותר והרווחי ביותר –
***העבודה ללא מקורות