הוראה יחידנית-יחידה 2 מרכיבים ומקורות היסטוריים של ההוראה היחידנית

תקציר העבודה

יחידה 2-הוראה יחידנית מרכיביה ומקורותיה ההיסטוריים והחינוכיים שוויון /אי שוויון מושגים סובייקטיביים, ערכיים ושיפוטיים.
מושגים היוצאים מנקודת מבט תרבותית, ערכית-מוסרית וחברתית. הם אינם מתארים תכונות ומאפיינים וגם אינם משווים בין תכונות. הם מתייחסים לזכויות של הפרט או הקבוצה בנושא מעמדם החוקי או המוסרי.
"כל התלמידים שווים"-אין הכוונה לכך שכל התלמידים זהים, שאין הבדלים בתכונותיהם. יש מחויבות למחנך להעניק יחס שווה ומעמד שווה לכולם, בלי משוא פנים ובלי קשר להבדלים בתכונותיהם.
"כל אזרחי המדינה שווים בפני חוק"-מעמדם האתי, החוקי והמוסרי של אזרחי המדינה שווה.
השוויון או האי שוויון הינם מצבים שהחברה יוצרת על פי ערכיה. הם מעוגנים באידיאולוגיה, במושגי החברה על צדק חברתי, באופיו של המשטר, בחוקים ובנורמות. פער המושג בא להצביע על הבדל ניכר בין דברים. מצב המעורר את הצורך לגשר בין הקצוות.
לדוגמא:פער בכלכלה, פער בחינוך, פער בתרבות ופער בחברה.
בכל השימושים נרמזת השוואה בין יחידים וקבוצות ולרוב מתלווה אליה נימה שלילית.
בתחום החינוך נמצא סוגי פערים שונים:פער בין קבוצות, פער בין יחיד לקבוצה, פער בתוך היחיד-בין רמת תפקודו לרמת יכולתו וכשריו.
שוויון הזדמנויות הכרה …