קורסי הכשרת מבוגרים והשלמת השכלה של משרד העבודה עוזרים ללומד המבוגר
מוסד לימוד | המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | חינוך |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 6399 |
מספר מקורות | 24 |
תקציר העבודה
עבודה סמינריונית בחינוך מבוגרים קורסי הכשרה מקצועית והשלמת ההשכלה של משרד העבודה מסייעים ללומד המבוגר.
הקדמה עבודה זאת דנה בהכשרה מקצועית, המסייעים ללומד המבוגר לרכוש מקצוע במסגרת התמ"ת. ונעשתה גם בתקופה הקדומה במסגרות אחרות, במקרים אחרים מתמקד בעיקר בלומדים מקצוע, בהכשרה מקצועית בבתי – ספר הטכנולוגי (העל יסודי). הנער רכש בגיל צעיר מקצוע וידע שמקצוע זה ילווה אותו במשך חיו והוא יוריש אותו למשפחתו הרב דורי. המהפכה התעשייתית והשינויים הטכנולוגיים דרשו מהעובדים מיומנות טכנית רחבות, שניתן לספק אותן במסגרת ההכשרה המשפחתית, במסגרת שליאות, ונוצר צורך בפיתוח מסגרות הכשרה מאורגנות ומקיפות להמוני תלמידים בחברה המודרנית המתועשת, הממוחשבת, ורבת האתגרים נוצר מצב של חוסר ודאות, מקצועות מסורתיות נעלמו ואחרים שינו את פניהם, אם אקח לדוגמא: את המקצוע אותו אני מלמדת, "עיצוב שיער" הרי מקצוע זה עד לא מזמן היה ללא מחשבים, כיום לא קיימות מספרות ללא טכנולוגיה חדישה כמו מכשרים חדישים, רשימת קורות חייו של הלקוח השמורים במחשב לצורך ידע, לדוגמא:כתובת לשליחת הודעות, או תהליך שעברה הלקוחה במספרה, ועוד.. במצב זה היום העובד נדרש לגלות גמישות ניידות.
יעילות, פרודוקטיביות, אפקטיביות, איכות ואמינות ייטמעו יכולת ללמוד את השינויים על ידיי הכשרה מתמדת.
בחרתי בעבודה זו: מכוון שאני מלמדת את הלומד המבוגר, קורסים חצי-שנתיים במסגרת משרד- העבודה תמ"ת. בבתי- ספר מקצועיים על תיכוניים. המניע, לעזור ללומד המבוגר לרכוש מקצוע לחיים והעצמה ולטיפוח , והסיוע הרבות לסתימת הפער, הפערים החברתיים בהשכלה בישראל ובהשכלה גבוהה בפרט.
העבודה תתבסס על שאלונים ללומד המבוגר.