עבודת פרה סמינריון בקורס תקשורת כתרבות - דימויי הומוסקסואלים בסרט כלוב הציפורים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2594
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

   תקשורת כתרבות  – עבודה פרה סמינריונית      דימויי הומוסקסואלים בסרט הקולנוע                   "כלוב הציפורים" תוכן עניינים מבוא
–  1
סקירת ספרות –
 2- 3
שאלת המחקר -…  4
ניתוח   6 – 4
דיון …  7 -6
ביבליוגרפיה —   8
מבוא המחקר שלי עוסק באופן ייצוגם של הומוסקסואלים בתקשורת ובסרט הקולנוע "כלוב הציפורים" בפרט.  קיימות מספר דרכים שבהן מוצגים הומוסקסואלים בתקשורת, וניתן לטעון שרבות מהן מעוררות בעיות הן מבחינת המפיקים והן מבחינת הצופים. ההומוסקסואליות עדיין איננה מתקבלת באופן מלא בחברה של ימינו, ותיאורים פטריארכאליים מסורתיים של גברים ונשים עדיין שולטים במדיה, מלבד קומץ יוצאים מן הכלל. למרות שניתן לראות ניצנים של פתיחות ושינוי, הגברים עדיין נתפסים כחזקים, מצליחים ובעלי חשיבה הגיונית. עדיין נדירים המקרים בהם גבר נראה רגשני ורגיש. כתוצאה מכך, ההומוסקסואליות נראית רק לעתים רחוקות בערוצי הטלוויזיה, וייצוגי המיניות ההומוסקסואלית הוגבלו במידה קיצונית, וניתן לחזות בהם כמעט אך ורק בקולנוע. לכן בחרתי לנתח 3 סצנות מסרט הוליוודי  בשם "כלוב הציפורים" ארה"ב (1996).  הסרט מביא בצורה קומית עת עולמם של הקהילה ההומו לסבית ב"סאווט ביץ" פלורידה,  תוך התמקדות בזוג הומוסקסואלים בגיל העמידה, בעליהם של מועדון הדראג "כלוב הציפורים". אלברט גולדמן (=רובין ויליאמס) הוא ה"בעל" והבעלים של המועדון  ואילו ארמנד גולדמן (=נת'ן ליין) הוא "הצד הנשי" המופיע במועדון בתור סטארינה הרקדנית האקזוטית.  הזוג גידלו יחד את בנו של אלברט (שנולד מאישה שהיה איתה באופן חד פעמי)  וכשהילד מודיע לאביו שהוא רוצה להתחתן עם ביתו של הסאנטור הימני השמרן , הם צריכים לחשוב על רעיון להפוך את "הבית ההומוסקסואלי המוחצן  לבית גולדמן ההטרוסקסואלי לתפארת"…
בעבודתי אציג סקירת ספרות של חוקרים הדנים באופן ייצוגם של ההומוסקסואלים בתקשורת , לאחר מכן אני אציג את שאלת המחקר שלי העוסקת  באופן ייצוג ההומוסקסואליות של הגיבורים בסרט כלוב הציפורים . בהמשך אני אנתח ניתוח טקסטואלי איכותני של 3 סצנות מתוך הסרט, אפיק משמעויות ואציג  את ממצאי שיסייעו לי לבסוף להשיב על שאלת המחקר שלי.