פרו סמינריון בשוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

תקציר העבודה

סמינריון בשיוויון הזדמנויות

מחפשים סמינריון בשיוויון הזדמנויות? כאן תוכלו לרכוש עבודה סמינריון מלאה בשיוויון הזדמנויות

נושא העבודה:  שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה

שוויון זכויות בעבודה בקרב ערביי ישראל שוויון מהותי או פורמאלי?

תוכן עניינים:
מבוא     …    1
הגדרות:
גישות לשוויון הזדמנויות בעבודה      –…     2

  1.  גישת השוויון המהותי

2.  גישת השוויון הפורמאלי  הבסיס לעיגון העדפה מתקנת ומתן ייצוג הולם לאוכלוסייה הערבית בעבודה   .

3 – 5                   1. הפליה בעבודה על רקע לאום                 2. הפליה בקבלה לעבודה בשירות המדינה על רקע לאום                       3. "שירות צבאי" כקריטריון קבלה לעבודה אבני דרך בחקיקה ובפסיקה     ..
6 – 8                 1.  התפתחותה של חקיקת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה                2.  העדפה מתקנת                3. נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת מצבם התעסוקתי של ערביי ישראל במאה ה 21  -..
9 – 10 סיכום ומסקנות  …
11 – 12
ביבליוגרפיה –..   13
-1-                          מבוא
עבודתי מתמקדת בשוויון וזכויות בעבודה תוך התמקדות במגזר הערבי.
במהלך העבודה אבצע סקירה כללית  של הרקע המשפטי של האפליה והשוויון במגזר הערבי בשוק העבודה בישראל.
החברה הישראלית הינה חברה מפולגת מבחינה אתנית, שבה נדחקו הערבים למעמד של מיעוט נשלט .
רמת החיים ורמת השירותים, להן זוכים ערביי ישראל, כמו גם מעמדם הפוליטי רמת השכלתם, ומקומם בשוק העבודה מפגרים הרבה אחרי אלה של האוכלוסייה היהודית. במסגרת עבודתי אני אציג את העמדה הערכית של הרשויות והקהילה המשפטית בישראל, הגורסת  כי "חובת ייצוג הולם" עולה בקנה אחד עם עיקרון השוויון המהותי.
יחד עם זאת אוכיח כי להנחת היסוד של המחוקק לפיה מדובר באמצעי אפקטיבי לא הייתה אחיזה במציאות וכי ההסדר לא הצליח להשיג התקדמות ראויה לציון.
תחילה אני אציג את המונח שוויון ואת הגישות הנגזרות ממנו , לאחר מכן  אני יסביר מדוע נוצר הצורך לעגן את ההעדפה המתקנת ומתן הייצוג ההולם לאוכלוסייה הערבית בעבודה.  בהמשך אני יסקור את התפתחות החקיקה לשוויון הזדמנויות בעבודה, עיגון העדפה מתקנת, ויוזמות מדינתיות למיגור האפליה.  לאחר מכן אני יעמוד על מצבם התעסוקתי של ערביי ישראל בעשור האחרון  ולבסוף אני אסיק מסקנות ואסכם את מסקנותיי.