דיני חוזים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3198
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

ממן 15
דיני חוזים
1 . א. על פי סע' 1 לחוק החוזים תרופות, הפרה: "מעשה או מחדל שהם בניגוד לחוזה" הגדרה רחבה הכוללת גם קיום פגום, אי קיום, סירוב לקיום ועוד.
כל אי התאמה בין האמור בחוזה לבין אופי הפעולה או ההימנעות ממנה יהווה הפרה. מבחן ההפרה הוא אובייקטיבי ניטרלי. השוואה בין החוזה לבין הביצוע בפועל.
הפרה במעשה: קיום פגום ביחס לכל החוזה. הפרה במחדל: אי קיום של כל החוזה.
במקרה שלנו שמעון יכול לטעון כי הפרו עימו חוזה, והוא הנפגע. המפר הם "מרכבת הדלעת. בין שמעון ל"מרכבת הדלעת" נכרת חוזה. שמעון שילם עבור רכב שסיפקה לו "מרכבת הדלעת".
 ההפרה: סוכנות הרכב מכרה לו רכב חדש מסוג קרייזלר ניאון, שבועיים לאחר רכישת הרכב נתגלו תקלות רבות. מכיוון שעבר זמן כה קצר ממועד הקנייה עד מועד התרחשות התקלות, ברור  כי הרכב היה לא תקין במועד כריתת החוזה,  ואם שמעון היה יודע זאת, לא היה נכרת חוזה.
מדובר באי קיום החוזה מצד מרכבת הדלעת, שכן לפי החוזה, היה עליהם למכור רכב תקין ושמעון כבר זמן קצר לאחר רכישתו, לא יכל להשתמש בו בשל התקלות הרבות. הרכב שסופק לא עמד בכל תנאי החוזה ,שכן לא ניתן היה לנסוע בו. ולכן קיימת הפרה במחדל.
סע, 6 לחוה"ת מבחין בין שני סוגים של הפרות, הפרה יסודית והפרה שאינה יסודית. יש הבחנה בין ה]פרה יסודית מסתברת והפרה  יסודית מוסכמת. יסודית מוסכמת. הפרה יסודית מוסכמת: הפרה שהוסכם עליה בחוזה. כאן לא מדובר בהפרה יסודית מוסכמת מכיוון שלא מצוין כי הצדדים הגדירו בחוזה מה יחשב להפרה. הפרה יסודית …
**העבודה ללא מקורות