שפה חזותית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2884
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תקשורת וניהול שפה חזותית שנה ב', סמסטר א', תשע"א עבודת אמצע כיתה: יום ב'.
שאלה 1:
תפקידי הקריקטורה על פי גומבריך, "אמנות ואשליה" ודוש, "הקריקטורה הפוליטית מראשיתה ועד ימינו".
גומבריך במאמרו "אמנות ואשליה", וכן דוש במאמרו "הקריקטורה הפוליטית מראשיתה ועד ימינו" סוקרים את מקורות הקריקטורה, אך משייכים לה תפקידים שונים בהתאם לקהל ולסוגה. לטענת גומבריך, המציאות הנגלית לנגד ענינו נובעת מהתמונות ומהאופן שבו אנו מייצרים אותן. באמצעות התמונות אנו רואים את המציאות בצורה אחרת.
גומבריך רצה להשיב את תחושת הפליאה ליכולתו של האדם להחיות באופן מוחשי באמצעות קוים, צורות, צלילים וצבעים דמויות מסתוריות של מציאות חזותית שאנו מכנים "תמונות".
על פי גומבריך הקריקטורה מציעה פרשנות חזותית לפיזיונומיה ומספקת שעשוע ולעיתים לגלוג. גומבריך רואה בקריקטורה כאומנות ומקשר אותה להתפתחות האומנות, לאומנות המעבירה רגשות ורעיונות בעזרת דמויות ובדגש על תווי הפנים, כתוצאה מהתבוננות קפדנית במציאות ובטבע. על פי גומבריך הקריקטורה יוצרת אשליית חיים על ידי ניסיון של אומנים באפקט של תמונות, ועל ידי נכונותו של הקהל לקבל אומנות שהיא פשטנית ובוטה יותר ממה שהיה קודם לכן.
תפקיד משמעותי בעיני גומבריך בקריקטורה הוא הדרך בה מועברים רגשות והבעות פנים, אפקט שקשה לניתוח גם היום. הוא מתייחס לנושא זה במושג פיזיונומיה, שטוען שניתן להגדיר את אופי האדם עפ"י תווי פניו. למעשה זו חָכְמַת הַפַּרְצוּף.
תפקיד הקריקטורה הוא **העבודה ללא מקורות ** לא כולל את שאלות התרגיל …