אמצעי תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 1104
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה 11

1 .
 שני דימויים של התקשורת:
א. מתווכים: בכל משטר דמוקרטי ניצבים אמצעי התקשורת ההמונים אי שם בתווך, בין השלטון הנבחר לבין הציבור הנשלט. מבחינה זו, אפשר להתייחס לאמצעי תקשורת המונים כמעין מתווך, הן מבחינת מיקומם הפיזי במרכז או בצומת דרכים, והן מבחינת התנהגותם ותפקודם כמעבירים מגוון מסרים- מידע, דרישות, תביעות, הסמכות ותמיכות, בין חלקים ומגזרים בחברה. קיומם של המתווכים חיוני למימוש עקרונות הדמוקרטיה- להידברות מתמדת בין הנציגים למיוצגים,(גישה פונקציונליסטית). מוסד התקשורת הוא פונקציונאלי וחיוני לתפקוד הכללי של המדינה, הוא פועל באינטראקציה עם שאר המוסדות החברתיים ובכך שומר על הסדר החברתי הקיים. המתווכים ממוקמים בין השלטון לחברה, ולמעשה מתווכים ביניהם ע"י העברת מסרים הדדיים. שני סוגי תיווך: אנכי שבו אמורים אמצעי התקשורת להוליך מסרים מלמעלה למטה ובחזרה, מן הנבחרים לציבור וממנו- בין האליטה הפוליטית לבין כלל האוכלוסייה. השלטון מקיים יחסי גומלין עם השכבות הרחבות של העם, דרך אמצעי התקשורת, (שביתות, מחאות, הפגנות וכו').
אופקי שבו אמורים אמצעי התקשורת להעביר מסרים בין חלקים שונים, אם בתוך האוכלוסייה ואם בתוך אליטה אחת, וגם בין האליטות השונות לבין עצמם. שזה תיווך בין קבוצות שונות בתוך החברה, וגם תיווך בין הקבוצות עצמם. לדוגמה: עיתון ילדים המתווך בין קבוצות ילדים, טלוויזיה קהילתית.
זירה: דימוי זה ממשיל את אמצעי תקשורת ההמונים לזירה של עימותים. מהו טיב העימות המתרחש באמצעי התקשורת?
האם העימות הינו דיון או שמא קונפליקט המתגלגל להתגוששות?
מבחינים בין שני סוגים של זירות:
תפיסה של הדמוקרטיה הרדיקלית … ***ללא מקורות