קלאסיקה בחקר התקשורת
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש |
מילות מפתח | השלמה, מאמר לזרספלד ומרטון, מונופוליזציה, צופים אקטיביים, תיעול |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 632 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה 11
1 .
א. שלושת החששות הרווחים מפני תקשורת ההמונים,עפ"י המאמר של לזרספלד ומרטון:
שליטה חברתית נתונה בידי קבוצות אינטרס חזקות בחברה. קבוצות הכוח העיקריות נוטות יותר ויותר לנקוט שיטות של השפעה על ההמונים באמצעי תעמולה במקום באמצעי שליטה ישירים יותר.
ניצול פסיכולוגי, בעיקר ע"י הפצת תעמולה באמצעי תקשורת ההמונים.
קונפורמיות חברתית. התאגידים הכלכליים משתמשים באמצעי התקשורת לצורכי תעמולה ופרסום וגורמים להמונים לציית לסטאטוס-קוו החברתי והכלכלי ובעצם הופכים אותם לצייתנים ובכך מונעים מהם חשיבה ביקורתית.
השפעה על התרבות הפופולרית ועל הטעם האסתטי של ציבור צרכניהם. קיים חשש שאמצעי תקשורת ההמונים פונים בכוונה תחילה אל הטעם הוולגרי הזה, וכך תורמים להתדרדרות נוספת.
ב. לדעתי חששות אלו עדיין קיימות בימינו, ניתן לראות שאמצעי התקשורת עוברים יותר לידיים פרטיות ובכך נתונות לשליטה של קבוצות אינטרס וכוח בחברה. כוחות מסחריים נהנים משליטה מונופוליסטית בתקשורת ההמונים ומטפחים גישות צרכניות. … ***ללא מקורות