התנהגות ארגונית מרב תרבותיות להיברידיות

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2008
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

בס"ד סיכום למרצה מבוא:
את המצגת ביססנו על המאמרים הבאים:  ניהול בעולם משתנה:
מרב תרבותיות להיברידיזציה – יצירת תרבויות ארגון היברידיות בישראל תאילנד ומקסיקו, מחבר:ברוך שמעוני,הרייאט ברגמן. מתוך כתב העת :אקדמיית פרוספקטיבות בניהול.
מאמר נוסף שעליו הסברנו את המושג "רב תרבותיות":   "Creating an organizational climate for multiculturalism" שילבנו חומר רלבנטי מהמאמר:
"בשוודיה עושים את אחרת" מאת טלי חרותי סובר,  דה מרקר , 14.07.08
צמצמנו  מעט את המצגת על מנת לעמוד במגבלה של זמן ההצגה, כמו"כ פישטנו את הניסוח  על מנת שהמצגת תהיה מובנת  ופשוטה, בנוסף לסיכום, צירפנו את תדפיס המצגת ואת הראשי פרקים ואת הגרסה המקורית של פרשנות המצגת, ואת המאמר הנוסף בו נעזרנו.
בחרנו בעיצוב המצגת בעיצוב נקי ואלגנטי, וללא הנפשות מיותרות, ע"מ שהמצגת תהיה בהירה ופשוטה לקליטה.
סיכום המצגת:
בשקופית מס' 1  מופיעים הפרטים הרלבנטיים למצגת על פי ההנחיות לביצוע המצגת ,(שקף שער, נושא המאמר, מהיכן הוא לקוח ושמות המציגים) בשקופית מס' 2
מופיע תוכן עניינים בהתאם להנחיות המצגת, שקופית מס' 3 מתייחסת להסברת המושגים "רב תרבותיות" ו"היברידיות", מכיוון שנושא המצגת "מרב תרבותיות להיברידיזציה" אינו מובן ונהיר במשמעות המילולית שלו, אנו מתמקדים בשקף זה בהסבר הפשוט של הביטויים האמורים, "רב תרבותיות" –נוכחות של תרבויות שונות באותו מרחב , אנו מביאים דוגמא לכך מסיפור  על משימה לבניית מודל מטוס שהוטלה על מנהלים ישראלים ושבדים בחברה עסקית, שאבנו את הרעיון מהסיפור ששוקי סיפר במאמר, הכנסנו שינויים ע"מ להתאימו לקהל היעד ולעמוד במגבלות הזמן, אך הרעיון זהה, "היברידיות" – משתנה תלוי, תרבויות הם דבר דינאמי ומתפתח, מפגש בין 2 תרבויות (משתנה בלתי תלוי) יוצר תרבות חדשה התרבות החדשה נקראת היברידיזציה, בשקף מס' 4  (מבוסס על המאמר הנוסף) מוצג המונח רב תרבותיות בהרחבה, מוסבר הצורך ברב תרבותיות, איך יוצרים ומצליחים ליישם רב תרבותיות,  ומה הקושי בגישה זו.
שקף מס' 5  התפתחות הגישה ההיברידית, ליבו ועיקרו של המאמר,  מסביר איך מנהלים מתנהגים ברגעי משבר, בניגוד לחברה שדורשת מהמנהלים לכבד את התרבות השונה, אך בתוך הארגון לפעול לפי עקרונות התרבות המקורית, המנהלים אינם עומדים בכך  ומשלבים בתהליך בקבלת ההחלטות וישומן  בין התרבויות  כך שנוצרת גישה היברידית, שקף מס' 6  ניתוח רעיון ההיברידיות ובדיקתו , מוצגים שאלת נוספות שניתן לשאול על הגישה ההיברידית ואנו מציעים פתרונות אפשריים.
שקף מס' 7  סיכום הרעיון וחידדו – מסקנות המאמר, הסבר מסכם לרב תרבותיות והיברידיזציה,  והבנה כי התרחשות תרבותית חיונית גם לעולם העסקים.
שקף מס ' 8  מסביר את חשיבות המאמר בכך שיש לו השלכות מעשיות, והחשיבות  שיש לתאגידים לשים לב  להיברידיזציה וכיצד ליישמה.
שקף מס' 9 מתייחס למידת השכנוע של המאמר, בכך שאנו מבינים כי דינאמיקה חברתית חזקה מכללים ונהלים, " ההיברידיות נחוצה באותה מידה שהרב תרבותיות הייתה נחוצה" , והבנה כי היברידיזציה מסייעת למנהלים למלא את תפקידם ביעילות ובאפקטיביות.
אנו שואלים שאלות נוספות על המאמר – האם היברידיות עלולה להיכשל? והתשובה לכך, שאין זה רלבנטי כי היברידיות מתרחשת בכל מקרה , אך עלינו לתת את הדעת להתמודד עם חסרונות גישה זו.
שקף מס' 10 , המאמר משמעותי על מנת שנהיה מודעים ונבין ונדע כיצד להתמודד עם ההיברידיזציה , ואף להשקיע בכלים מתאימים לכך , בנוסף היברידיזציה חיונית להבנת חיים חברתיים ותרבותיים, שקף מס' 11 מכיל  ביבליוגרפיה ע"פ ההנחיות האמורות.