יהודים בעידן של תמורות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2105
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
יהודים בעידן של תמורות תשובה לשאלה 1
כאשר אנו משווים בין מעמדם של היהודים בעולם הנוצרי לבין מעמדם בעולם המוסלמי אנו מסתכלים על מספר קריטריונים כגון: מעמדם המשפטי, יחס הדת המוסלמית/הנוצרית למהות היהדות (היבטים תיאולוגיים) חיי היומיום של היהודים בקהילתם, הנהגה, חינוך וכן היבטים של כלכה ומסחר והיחס לסביבה הנוכרית המקומית השלטת באזור. אפשר לומר שכל הקריטריונים הם כתוצאה מהמעמד הדתי והמשפטי של היהודים.                                                              עיקר ההבדלים בין מעמד היהודים בעולם האסלאמי והעולם הנוצרי נובע מהשוני במעמד הדתי והמשפטי שלהם מהנוצרים והמוסלמים ולכן יש לנסות ולהבין את יחסם של הדתות הנוצרית והמוסלמית ליהודים וליהדות.
הנצרות  – שורשי הנצרות מוצאם ביהדות, ישו נולד כיהודי כך שלמרות שעיקר עליית הנצרות כדת שלטת נבנתה בעיקר על שלילת היהדות הרי שאין הלכה נוצרית להרוג את היהודי  יחד עם זאת אין תביעה מפורשת להגן עליו (כמו באסלאם כפי שיתואר בהמשך)  יותר מכך  הנצרות אף תבעה ממאמיניה לרדוף ולהשפיל את היהודים.
את הבסיס לכך ניסח אוגסטינוס שהיה אחד מאבות הכנסייה , הוא התבסס על פסוק מספר תהילים שממנו למד  שאין להרוג את היהודים אלא להשפיל אותם ולרדוף אותם. בתקופה המדוברת לא הייתה הפרדה בין הדת למדינה ולאוכלוסייה האמונה בדת  הייתה חזקה מאד והנוצרים ראו ביהודים חברה נפרדת מהם.  כלומר: אין הפרדה בין הדת –
**העבודה ללא מקורות