עבודה זאת בוחנת את משטר מדינת ישראל, ובכך מציעה פתרונות לבעיות העומדות בצורת משטר זאת. כמו כן היא סוקרת את השסעים החברים שאיתם מתמודדת החברה בארץ ישראל

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2722
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

משטר מדינת ישראל בעייתיות המשטר ופתרונות מוצעים משטר מדינת ישראל הינו משטר דמוקרטי פרלמנטרי.
קיימות בתוכו בעיות רבות. בעבודה זו, הועלו פתרונות יישומיים לפתרון בעיות אלו.
[הקלד את שם המחבר] ‏18/06/2009
תוכן עניינים
מבוא:
2.
משטר דמוקרטי פרלמנטרי:  3-4.
בעייתיות המשטר: 4-5.
פתרונות:
5-6.
סיכום:
7.
ביבליוגרפיה :8.
מדינת ישראל, היא מדינה דמוקרטית בעלת משטר פרלמנטארי. בעיות רבות קיימות במדינת ישראל:
מדינה בלחימה ממושכת, תנודות חדות בכלכלה, גלי עליות רבים אשר מביאות עימן אנשים שונים בעלי השקפות עולם שונות, שסעים חברתיים, כלכליים, עדתיים וכו' והיעדר חוקה. נשאלת השאלה: האם שינוי בצורת המשטר, תפתורנה את בעיות אלה. לדעתי, התשובה היא לא. בעיות אשר קיימות בעם הישראלי, הן בצד הביטחוני, הן בצד העסקי והן בצד האישי, מתחילות ונגמרות בחינוך. אדם אשר יחונך לפלורליזם וקבלת האחר, ישנא פחות את רעהו משום שעלה ממדינה אחרת, אדם אשר יחונך ויבין את מהותה של הכלכלה, ידע לתפקד במצבי קיצון כלכליים פרטיים ומדיניים כאחד בצורה שונה, מאדם אשר לא התחנך בצורה כזאת.
החינוך, הוא קודם כל פרספקטיבה. נוסף על כך, חינוך פוליטי היא פעילות המתבצעת בבית הספר באמצעות התכנים של תכניות הלימודים המקובלות או באמצעות תכנים אקטואליים של הפוליטיקה הלאומית והבין-לאומית, שמטרתה פיתוח כישוריו האינטלקטואליים ורגישותו המוסרית של התלמיד לצורך הפעלתם במצבים המזמינים נקיטת עמדות בעניינים פוליטיים.
לפי פירוש זה אין מטרות החינוך הפוליטי שונות מכל עיסוקיו האחרים של בית הספר או של כל המסגרות האחרות של החינוך הפורמאלי, כשאת אלה מנחה תפיסת חינוך המכוונת לטיפוח האוטונומיה האינטלקטואלית והמוסרית של היחיד. גישה אחרת לעיסוק בתכנים אקטואליים של החיים הפוליטיים ובמשמעויות הפוליטיות של מקצועות הלימוד השונים היא זו של החינוך האידיאולוגי. עיקרה של תפיסה זו הוא שימוש בתוכני החיים הפוליטיים האקטואליים ובתכנים של תכניות הלימודים לגיוס תמיכתו של התלמיד בעמדה פוליטית שמעדיפים מחנכיו או המוסד שבו הוא מתחנך. ההבחנה הבסיסית בין החינוך הפוליטי לבין החינוך האידיאולוגי היא אפוא זו: התכנים הפוליטיים משמשים את החינוך הפוליטי כאמצעים לטיפוח כישוריו של החניך, ובכללם טיפוח כושרו להגיע בכוחות עצמו לעמדה בשאלות פוליטיות, המטרידות אותו בהווה וכאלה שהוא עשוי להיתקל בהן בעתיד. בחינוך האידאולוגי, לעומת זאת, התכנים הפוליטיים משמשים את המחנכים כדי להקנות עמדה פוליטית המקובלת עליהם לחניכיהם. (לם, 2002, עמוד 442).
בעבודה זו, אציג את  משטר מדינת ישראל, עיקרי ביסוסו, את צורת השלטון, ואת הבעייתיות והתנודתיות אשר קיימת במשטר הישראלי, עקב בעיות אשר אינן בהכרח קשורות למבנה המשטר. אציג פתרונות כללים, אך מציאותיים, שרובם קשורים לצורה שבה הילדים והנוער הישראלי אמור להתחנך .