פסיכופתולוגיה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1570

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן)  12
שאלה 1            (פרקים 7 ו- 8) (6 נקודות) מה ההבדל בין מחלות פסיכוגניות (PSYCHOGENIC ILLNESSES) לבין הפרעות סומטופורמיות? פרט בקצרה (עד 10 שורות לתשובה).
שאלה 2 (פרק 8) (5 נקודות) לפי גישת הרפואה ההתנהגותית, יש מקום להתייחס להיבטים פסיכולוגים של ההפרעה הפיזיולוגית בהקשר של:
שאלה 3 (פרק 8) (5 נק') אלו מהמשפטים הבאים אינו נכון :
שאלה 4 (סרט רביעי) (5 נקודות) לפי הנאמר בסרט, המאפיין האישיותי  של טיפוס A, הקשור במיוחד למחלות לב הוא:
שאלה 5 (פרק 9) (8 נקודות) (עד 15 שורות לכל התשובה) כתבו   תיאור קצר של דמות, שאם היה קורא אותה איש מקצוע היה אומר בוודאות שהיא שייכת לקטגוריה של  הפרעת אישיות סכיזואידית.
שאלה 6 (פרק 9) (21
נקודות) ציינו מה הדומה ומה השונה בין :
א.       הפרעת אישיות נרקיסיסטית לבין הפרעת אישיות היסטריונית.
ב.       הפרעת אישיות תלותית והפרעת אישיות גבולית.
ג.         הפרעת אישיות טורדנית-כפייתית (OBSESSIVE-COMPULSIVE PERSONALITY DISORDER) לבין הפרעה טורדנית-כפייתית OBSESSIVE-COMPULSIVE DISORDER)= OCD).
שאלה 7 (פרק 9)   (16 נקודות) נחמה, בת
5 , הרגישה במהלך כל חייה שונה מאחרים. מאז ומתמיד הייתה רבה  עם הסובבים אותה  ללא כל סיבה נראית לעין, כשהיא מאמינה בצדקתה המוחלטת וכי הבעיות הם "רק של אחרים".
התנהגותה הינה אימפולסיבית והיא סובלת מתנודות קיצוניות במצב הרוח. מאז גיל 12, אחת לשנה עשתה ניסיון התאבדות. א.       עקבו אחר אמות המידה של ה- DSM-IV להפרעות אישיות (הגדרה כללית ולא ספציפית) וציינו באופן מדוקדק  לאילו אמות מידה נחמה עונה? באם יש אמות מידה שאינן מוזכרות ו/או תיאורן חסר- ציינו זאת וכתבו אילו נתונים חסרים. (עד 20 שורות) (10 נקודות לתשובה מלאה).
ב.       ציינו הפרעת אישיות ספציפית שממנה נחמה יתכן וסובלת, בהנחה שהיא סובלת מהפרעת אישיות. נמקו בקצרה (4 נק').
ג.         באיזה אשכול מצויה הפרעת אישיות זו ומהם המאפיינים שלו? (2
נק').