החזר לממחזר - תוכנית עסקית לאיסוף בקבוקים החייבים בפיקדון פרויקט יזמות ירוק

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 2744
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

החזר לממחזר תוכנית עסקית לאיסוף בקבוקים החייבים בפיקדון פרויקט יזמות ירוק תקציר מנהלים בעבודה זו אנו נציג את חוק הפיקדון הישראלי עבור מיכלי משקה למטרות מחזור וננסה לבחון את יישומו בפועל וכיצד ביכולתנו להרחיב את הצלחתו ולהגדיל את כמות המיכלים הנאספים. על פי החוק הישראלי, מיכל משקה שאינו חלב, שאינו עשוי מנייר או משקית ושקטן מליטר וחצי הנו מיכל החייב בפיקדון.
מטרת החוק הנה לעודד איסוף מיכלים לצרכי מחזור.
ישנה בעייתיות בתחום התמריץ הכלכלי שניתן לצרכן תמורת איסוף הבקבוקים, בעיקר לאור אי נגישותם של נקודות איסוף לאספנים בכמויות שונות.
בנוסף, על פי החוק, בעל בית העסק לא חייב לקבל מיכל של יצרן שאינו מספק לו סחורה, בתי עסק שונים המוגדרים בחוק אינם חייבים לגבות את הפיקדון ואינם מחויבים להשיב פיקדון שלא נגבה. לבסוף, בתי העסק שכן מחזירים עבור פיקדון, מחויבים לקבל מיכלים רק מצרכנים ולמעשה, הם אינם מחויבים לקבל מיכלים מאספנים או מאלו המבקשים להחזיר מיכלים תמורת פיקדון שנקנו למטרת העסק.
מטרת עבודה זו הנה לבחון היבט אחד מיני רבים בתחום המחזור – בחינת הנגשת נקודות איסוף מכאניות בישראל כאמצעי להגדלת כמות המיכלים הנאספים. לפיכך עולה השאלה, האם הדבר ניתן ליישום? בהצגת תוכנית הפרויקט אנו ננסה לספק תשובה לשאלות הרבות המתעוררות בהקמת עסק חדש בכלל וכדוגמת פרויקט איסוף מיכלים בפרט. בעבודה זו ננסה למצוא פתרונות הולמים לבעיות הטכניות ולציין חלופות ראויות במטרה להעלות את כמות המיכלים הניתנים למחזור. ניתן לשער, כי תהיה הענות מצד האוכלוסייה לתרום למען איכות הסביבה ולסייע באיסוף המיכלים, בעיקר לאור התמריץ הכלכלי שניתן תמורתם, הנגשת נקודות האיסוף וכן, מתן מענה לאותם מקרים שהחוק אינו מעגן ולא מאפשר החזר פיקדון.
תחום המחזור ואיסוף הבקבוקים שמיועדים לפיקדון אינו מפותח דיו בישראל, כאשר לתאגיד המחזור אל"ה ישנה שליטה על איסוף בקבוקים תמורת פיקדון. אנו ננסה להתמקד בהקמת מתחרה הולם לתאגיד על ידי פניה לנתח שוק רחב, תוך בניית תכנית עסקית ריאלית לקבלת מוצר מוגמר אשר יעניין משקיעים ויזמים. תכלית עבודה זו היא הצגת חזון כולל, המנתח את תהליך הנגשת נקודות האיסוף המכאניות – מיקומן, עיצובן, בחינת פתרונות לבעיות טכניות וצרכניות, עלותו, קהל היעד, שיווקו וחזון עתידי המתאר את התרחבותו במקרה הצלחה. אנו רואים לנגד עינינו הזדמנות עסקית אדירה כאשר המטרה היא הקמת עסק רווחי. אנו נבחן כדאיות השקעה, תהליך ההשקעה וגיוס המשאבים, וישום ותפעול בפועל של עסק חי וקיים. העבודה אמנם תעסוק בתיאוריה אך עם השלכות מעשיות במידה וימצא משקיע רלוונטי. תוכן עניינים חלק א' – הרכב קבוצת היזמים
1 חלק ב' – תוכנית עסקית
2
2 .1 תיאור החברה
2
2 .1.1 רקע
2

2 .1.2 חזון וייעוד
2
2 .1.3 מודל עסקי
3
2 .2 השרות
3
2 .2.1 השרות
3
2 .2.2 ערך ללקוח
4
2 .2.3 ייחודיות וחדשנות
4
2 .3 תיאור השוק
4
2 .4 תחרות 5

2 .4.1 ניתוח סביבה חיצונית :
חברות ונותני שרות מתחרים 5

2 .4.2 ניתוח SWOT 5

2 .5 שיווק הפרויקט 5

2 .6 ההנהלה והארגון
6
2 .7 פיתוח ותפעול
6
2 .8 תוכנית פיננסית
6
2 .9 השקעות ובעלות 7

2 .10 סיכונים כלליים 7
חלק ג' – שיקוף
8 מקורות 9
נספחים גרפים גרף מס' 1 –  יזמי פרויקט החזר לממחזר על פי Hornaday
1 גרף מספר 2 – תוכנית חומש, צפי הוצאות והכנסות 7
גרף מספר 3 –המחשת התקדמות המיזם
8