מתודולוגיה של הוראת תורה שבעל פה ומחשבת ישראל

תקציר העבודה

במטלה זו דנו ב :
דפי יחסים ותהליך ההוראה אשר ניתן לעשות איתם בנושאים שונים של הוראת תורה שבעל פה , העיבוד הדידקטי של דפי יחסים והיכולת להוביל תהליך הוראתי עם הדפים הללו .
בנוסף עסקנו בהוראת האגדה אודות ענוותנותו של הלל מול קפדנותו של שמאי , הקשיים בהוראת אגדה זו והפתרונות לקשיים הללו , כמו כן מערך שיעור על העברת האגדה זו מול הכיתה כולל פתיחה מעולמם של הילדים ושיעור שלם מעניין ומרתק על העניין .
בס"ד ממן
1 2- קורס 55155
מתודולוגיה של הוראת תורה שבעל פה ומחשבת ישראל.
שאלה
1 :
העיבוד הדידקטי של הדפים הינו עיבוד אופייני לדפים שמגמתם להעביר נושא מסוים תוך שימוש במגוון מתודות מתחום הכתיבה .( ציור, שיר , מאמרים וכו').
עיבוד מעין זה הינו עיבוד מורכב מפני שקשה מאוד לגעת בתחומים רחבים כמו מורים ותלמידים וכו' בשני עמודים ולכן מנסים להקיף את הנושא בצורות שונות ולגעת בתחומים מרכזיים בתחום הידע אותו מנסים להעביר .
עיבוד מעין זה משתמש בטכניקות רבות כדי ליצור עניין אצל הקוראים :
שימוש בציורים , שימוש בשירים , הבאת מקורות ממקורות ישנים וחדשים , הבאת נושאים מרעננים הקשורים לעניין כמו : בדיחות וחידודי לשון.