ניתוח אירוע של חברת jolibee. + הערות הבודקת

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 85
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4715

תקציר העבודה

     ציון 85
א.                                                                                         בית הספר למוסמכים במינהל עסקים                                                           לתואר מוסמך במינהל עסקים                                                       התוכנית המתמחה בניהול בינלאומי       Jollibee – Case study                                                       במסגרת הקורס: ניהול אסטרטגי בינלאומי (2121141) International Strategic Management חזון/ייעוד החברה חזונה של חברת Jollibee הינו הובלת ענף המזון המהיר בפיליפינים ומחוץ לפיליפינים, תוך שמירה על סטנדרטים של איכות מזון גבוהה, שירותיות, מהירות, היגיינה, מחירים אטרקטיביים, התאמה לצרכי הלקוחות וסיפוק חוויה. החברה בעלת תפריט מזון מהיר (Fast food) מגוון, הכולל ארוחות המבוססות על המבורגרים, באיכות גבוהה, במחיר תחרותי ובמיקומים אסטרטגיים ונגישים (how) ומספקת ללקוחות רעבים, המחפשים מזון איכותי במינימום זמן ובמחיר נמוך (whom) חווית אכילה אטרקטיבית (what). בנוסף, בבעלות החברה רשת פיצריות בשם Greenwich Pizza וחלק מביסטרו-קפה בשם Deli france.
מטרות העל של החברה ·                מיצוב החברה בשווקים הבינלאומיים כאחת מעשר החברות המובילות בתחום המזון המהיר.
·                הרחבת השליטה הדומיננטית בענף המזון המהיר בפיליפינים.
·                חדירה לשווקים בינלאומיים חדשים והתרחבות תוך אדפטציה לשווקים השונים.  ·                כאן נכון היה להגדיר מטרות לטווח ארוך ולטווח קצר ובדגש על מטרות כמותיות פילוסופיה ניהולית הפילוסופיה הניהולית של החברה מסתתרת מאחורי סמל המותג שלה – הדבורה – תוצר חזונו של נשיאה, טוני טאן קאקטיונג, אשר ראה לפניו מודל עבודת צוות של עובדים חרוצים, יעילים ושמחים כמו דבורים בכוורת. ערכי החברה: פילוסופיית 5 ה-F: ·                חברות -Friendliness  –  החברה שואפת ליצור סביבת עבודה נעימה ושמחה בכל הרמות הארגוניות תוך   שימת דגש על עבודת צוות, כיבוד הפרט, כנות ויושר לצורך הגדלת הפרודוקטיביות של העובדים.
·                אוכל טעים – Flavorful food – החברה שמה דגש על איכות האוכל, נאמנה לטעם הפיליפיני המסורתי שעל             יסודותיו נבנתה החברה, מקפידה על סטנדרטיזציה בכל הנוגע לחומרי הגלם, הכנת האוכל, הניקיון והשירות         בסניפים ודואגת שהשירות המהיר והעלות הנמוכה לא יבואו על חשבון האיכות. כל זאת תוך שימת דגש על פיתוח מוצרים חדשים לגיוון התפריט.
·                אווירה כיפית – Fun atmosphere – מחד, החברה מעוניינת שהמפגש של הלקוח עם הסניף יצור אצלו       תחושת כיף ויהווה חוויה ומאידך החברה שואפת לסביבת עבודה כיפית ונעימה לעובדים ושהמקום יהווה      הבית השני שלהם. ·                גמישות לצרכי הלקוח – Flexibility – התאמה של המוצרים ללקוחות שונים בשווקים שונים תוך פיתוח      מוצרים חדשים בהתאם למיקום הסניף ואופי הלקוחות ותוך שמירה על מחירים תחרותיים.
·                מיקוד במשפחות -Focus in families  – כרשת שקמה וצמחה כחברה משפחתית Jollibee משווקת את    עצמה כמקום בילוי משפחתי תוך מתן תשומת לב מיוחדת לילדים.
ובנוסף:
·                מקצוענות ומצוינות – הכשרה של צוותי ניהול מקצועיים, שיביאו לתפעול יעיל ורווחי של סניפי החברה ע"י מניעת בזבוז, הבטחת איכות והגדלת הפרודוקטיביות של צוות העובדים תוך חתירה להתייעלות וניצול זמן        יעיל. בנוסף, למרות שמדובר בחברה משפחתית, החברה דוגלת בהעסקת מנהלים מקצועיים בעמדות מפתח          (לדוג':
שיווק וכספים). כמו כן, החברה דוגלת בנטילת סיכונים מחושבים על ידי חבירה לשותפים            אסטרטגיים, המקושרים היטב בשווקים אליהם היא נכנסת. גישת בעלי העניין בעלי עניין פנימיים:
·                מנהלים מקומיים – מתרעמים כי נלקחים מהם עובדים למחלקה הבינלאומית ללא התייעצות עימם,             שהעובדים הללו זוכים לתנאי עבודה טובים יותר ושהמחלקה הבינלאומית מבזבזת את ההכנסות שמפיקים         הסניפים המקומיים.
·                עובדים – דורשים סביבת עבודה נעימה ויציבה ותגמול הולם, לרבות בונוסים.           עובדים זוטרים במטה הפיליפיני מביעים חוסר שביעות רצון נוכח תנאים טובים יותר של חבריהם במחלקה            הבינלאומית והעובדה שהרווחים של החברה מושקעים דווקא במחלקה זו. ·                מנהלים בחו"ל וזכיינים – דורשים תמיכה פיננסית ומקצועית מהנהלת החברה והתאמה לתרבות ולטעם       המקומי. טוענים כי המנהלים המקומיים לוקים בבירוקרטית יתר ושמרנות.
·                בעלי המניות – דרושים שניהול החברה ישיג תשואה גבוהה וימקסם את ערך החברה, מחיר המניה והדיבידנדים תוך כיסוי ההשקעה בפרק זמן סביר.
בעלי עניין חיצוניים:
·                לקוחות – דורשים מזון איכותי בזמן הכנה מינימאלי, בסביבה היגיינית, במחיר הוגן ובליווי שירות אדיב. ·                ספקים – דורשים עבודה עם חברה יציבה מבחינה כלכלית אשר תעמוד בהתחייבויותיה בזמן. ·                רגולאטורים – דורשים עמידה בתקני יצור על פי תקנים בינלאומיים לשם בטיחות ואבטחת איכות.
·                מתחרים – חפצים בהגדלת נתח השוק והיקף המכירות על ידי יצירת יתרון תחרותי.
כאן היה נכון להתייחס לקונפליקטים אפשריים בולטים בין בעלי העניין