תוכנית עסקית בנושא פרסומת עולה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 7917
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

הכנת תכנית עסקית "פרסומת עולה" תאריך:
19/06/09
תוכן עניינים
תמצית מנהלים:. 3
מטרת התוכנית:. 3
תמצית החזון העיסקי:. 3
תאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העיסקית:. 3
תמצית תאור המוצר:. 3
תמצית האסטרטגיה:. 4
תמצית פיננסית:. 4
ניתוח הענף והשוק:. 5
תיאור הענף והשוק:. 5
גודל וצמיחה בכמויות ובכסף:. 6
מאפייני הסביבה העסקית:. 7
סביבת המיקרו:. 7
סביבת המאקרו (שינויים מאקרו סביבתיים מנותחים ע"י מודל PEST):. 8
שרשרת הערך:. 9
מודלKSF  :. 9
מודל חמשת הכוחות של פורטר:. 9
גורמי מפתח להצלחה בענף (KSF):. 10 מגמות בענף:. 10 פילוח שוק והגדרת שווקי יעד: 11
מאפייני הלקוחות. 12
מתחרים ותחרות. 12
המוצר/ השרות:. 13
תאור המוצר/ השרות:. 13
מענה לצורך ויתרונות:. 13
תמחיר ותחשיב בסיסי למוצר:. 13
השוואה למוצרים מתחרים:. 14
אסטרטגיה עסקית ושיווקית:. 15
מטרות ויעדים אסטרטגיים:. 15
האסטרטגיה העסקית:. 15
האסטרטגיה השיווקית:. 16
צינורות השיווק:. 17
מדיניות מחירים:. 17
תמהיל הקידום:. 17
תוכנית המכירות:. 17
תכנית מחקר ופיתוח:. 18
תוכנית תפעול וכ"א:. 18
תהליך התפעול והשירות:. 18
כוח אדם:. 18
המבנה הארגוני:. 19
תוכנית המימון וההשקעות. 19
רשימת השקעות:. 19
דוח מקורות ושימושים:. 20 תוכנית פיננסית. 20 הנחות יסוד. 20 מדדי כדאיות כלכלית:. 21
עיקרי משמעויות:. 21
דו"ח רווח והפסד:. 22
נקודת איזון:. 23
מאזן:. 24
תזרים מזומנים:. 24
נספחים:.
5 תמצית מנהלים:
מטרת התוכנית:
מטרת התוכנית היא להציג את המיזם החדש שלנו (פרסום על גבי מדרגות נעות בקניונים) על מנת לעניין משקיעים פוטנציאליים ברעיון.
חלק מהתוכנית גם יופנה לקניונים הגדולים, במטרה להציג את התוכנית שלנו, כדי לקבל פידבקים מהם מצד אחד ומצד שני ליצור אצלהם עניין.
מטרה נוספת היא בדיקת כדאיות של המיזם והערכת מחירים ריאליים שנוכל לדרוש בעבור השירות.
יצירת סדר וארגון בעבודת העסק, ניהול זמנים להתחלת עבודה, הערכת סיכויים וסיכונים בעסק.
מקורות נדרשים לעסק- 400,000 ש"ח כהשקעת בעלים.
שימושים להון- רכישת הסכמים ארוכי טווח לשטחי פרסום פוטנציאלים, עבודה שוטפת בשנה ראשונה הכוללת 2 סוכני מכירות 6,000 ש"ח לחודש ( סה"כ 120,000), שכ"ד- 10,000 (שנתי), עובדי תחזוקה- 5000 ש"ח לחודש  (60,000), לא יהיו פעילים כל השנה ,
4 רכבי ליסינג (100,000 בשנה), הוצ' תפעול +שונות- 110,000.
תמצית החזון העיסקי:
חזון העסק הינו אנשים שימתינו בקוצר רוח לשימוש במדרגות הנעות עקב הפרסום המגוון והמרהיב, בכל הקניונים בארץ.
מטרת העל-  לגרום לחשיפה מירבית של החנויות בקניון בדרך לא שגרתית ,ליצור מודעות ולגיטימציה בקהלים אלו לשירות שאנו מציעים ובכך לספק את צרכיהם (שהם פרסום וחשיפה נוספת ונרחבת של מוצריהם) של אותם לקוחות פוטנציאליים (החברות השונות במשק הישראלי) וזאת ע"י פרסום  על גבי המדרגות הנעות בקניונים.
תאור הענף והשוק כולל ההזדמנות העיסקית:
ענף הפרסום נמצא בשלב הבגרות שלו, כדי להישאר בשלב זה ולא להגיע לשלב הדעיכה, ענף הפרסום דורש חידושים. תחום הפרסום מונע גם באופיו מרעיונות חדשים ומעודד יזמות.
לכן רעיון חדשני בשוק שכל כך אוהב חידושים יכול להתקבל בברכה ולהצליח במהירות.
דוגמאות לכך- פרסום באינטרנט שצומח במהירות, פרסומי רקע בשידורי ספורט ופרסום סמוי ברשת האינטרנט.
עלייה בתקציבי הפרסום בכל המדיות השונות, נפילת משמעותית בכדאיות הפרסום בעיתונים, צמיחה חזקה בצריכה הפרטית במשק תוך עלייה משמעותית בתוצר גרמו לנו לחשוב שרעיון כזה הוא כדאי בגלל שהוא קל לביצוע, זול, ובעל סיכונים נמוכים ולכן מהווה הזדמנות מעולה.
תמצית תאור המוצר:
השגת סיכומים עם קניונים שונים לגבי פרסום במדרגות נעות, ובמקביל להשריש את הרעיון אצל קהל הלקוחות, הפירמות שונות ( רשתות מזון, שתייה קלה, רשתות סלולאריות, כרטיסי אשראי, בנקים ועוד…), הדגש יהיה התאמת מוצר הפרסום לקהל הלקוחות המבקרים בקניון. ניתן יהיה לפירמות גם לשכור את שטח פרסום המדרגות לפי שעות עומס שונות בקניון. לדוגמא: בשעות ערב יותר פרסומות על סרטים ונניח בשעות בוקר בחופשים יותר פרסומת של פירמות ופעילויות של נוער וילדים.
ההסכם יכלול סכום מסוים שיתקבל עבור כל פרסומת על גבי כל מדרגה נעה.
אנחנו נגבה מלקוח המפרסם על גבי המדרגות נעות, ההסכם עם הקניונים  הוא שאחוז מההכנסות ילך ויגדל ב-0.5% כל שנה ל-5 השנים הראשונות ואח"כ יתייצב.
התשלום לקניון  יתבצע רק לאחר גביית הכסף מהלקוח, על אף שלקניון  הסכם ישיר איתנו ולא ישירות עם הלקוח (זה נוהל הגבייה המקובל בשוק הפרסום מול המדיות השונות-וואלה, YNET, והעיתונים השונים עובדים כך שהם עובדים מול משרדי הפרסום).
המטרה היא השגת לקוחות קבועים שיפרסמו בקניונים  בכל הארץ, תוך דגש על הסכמים עם משרדי הפרסום שיפנו לקוחות חדשים אל המדיה שאנו מציעים.
הפרסום על גבי המדרגות הנעות יותאם לצרכי הלקוח ובהסכמת מנהל הקניון (לא נפרסם מוצר מתחרה ללא אישור של הקניון ), האפשרויות שיעמדו לפנינו הם פרסום מוצרים שונים, משהו שיוסיף לנו לחווית הקנייה כגון פרסומות לסרטים בבית קולנוע שנמצא בקניון, פרסומת למסעדה שנמצאת בקומה למטה וכו'. כמו כן, ניתן לפרסם דברים נוספים כגון פרויקטים של נדל"ן בעיר, חדרי כושר, חברות פלאפון, אתרי אינטרנט ועוד…
המטרה היא להשיג הסכמים עם הקניונים הגדולים, וכן קניונים בינוניים.
תמצית האסטרטגיה: האסטרטגיה שלנו היא כניסה חזקה אל השוק, תוך שילוב של ניצול הידע הרב שקיים אצל מנכ"ל, בשילוב עם פנייה מסיבית של סוכני מכירות לקניונים הגדולים והבינוניים,  ואל לקוחות פרסום פוטנציאליים.
אנו ננקוט באסטרטגיית הגוונה, מוצר חדש לשוק חדש, ובעתיד המטרה תהפוך להיות פיתוח שווקים, הרחבת העסק מאזור גיאוגרפי מוגבל אל אזורים  רחוקים יותר.
כמו כן הפנייה היא לכל פלחי השוק, אבל הפנייה תהיה ממוקדת, הדגש יהיה התאמת מוצר הפרסום לקהל הלקוחות המבקרים בקניון.
פרסום בשעות הבוקר יכלול רשתות אופנה שמיועדות לנשים ולתינוקות בשעות הצהריים רשתות האופנה לילדים ולנוער ובשעות הערב גברים וסרטים. נפנה אל 2 קהלי יעד: האחד הילדים והשני ההורים.
כלומר מצד אחד נפנה בעקרון לכל השוק, אבל בפועל נתאים את עצמנו לכל פלח ופלח.
ולכן נשתמש באסטרטגיית בידול ומיקוד.
תמצית פיננסית:
למרות שהחלטנו לגייס 400,000 ש"ח כהלוואת בעלים, אפשר לראות לפי דו"ח רוו"ה שניתן לוותר על חלק ניכר מן ההון.
לחברה לא דרוש כמעט הון התחלתי ועלות התפעול של העסק יחסית נמוכה, אין לנו מלאי להחזיק, אין הרבה עובדים ואין סיכוני אשראי (תשלום מבוצע מראש ורק אח"כ מועברות העמלות למשרדי הפרסום ולרשתות האופנה).
לפי דו"ח הרוו"ה ניתן לראות שהחברה מאוזנת כבר החל מאוגוסט 08 (שזה חודש המכירות השני שלנו). הדבר נובע מכך שאסטרטגיית הפעילות שלנו היא שבחצי השנה הראשונה סוכני המכירות יסגרו הסכמים עם הקניונים, יבנו בסיס נרחב של מספר קניונים גדולים  ובינוניים ובמקביל יצרו עניין אצל משרדי הפרסום ולקוחות פרטיים במוצר. הדבר יגרום למינימום הפסד ולהגדלת שווי החברה שהונה העצמי בסוף רבעון  1 בשנת 2010 יהיה גדול מההון ההתחלתי שהושקע למרות ההפסדים בשנה ראשונה.
יולי 09 יהיה החודש הראשון בו לחברה יש תזרים חיובי ראשון מפעילות שוטפת ומכיוון שאין השקעות גדולות נוספות הוא צפוי להמשיך להיות חיובי לאורך כל הזמן.
עקב הרווחיות הגבוהה שצפויה לחברה, ניתן להעלות את העמלות לרשתות ואולי לתגמל בעתיד את העובדים בצורה יותר נדיבה. בנוסף, החברה תתחיל לחלק דיבידנדים החל משנת 2011 (בשיעור של 5%).