עבודה בקורס פאלימגנטיזם והיפוך מגנטי. תופעת ההיפוכים המגנטיים היא אחת התופעות המוזרות והבלתי מוסברות, שמדענים רבים מנסים להסביר החל מגילוי התופעה בתחילת המאה ה-20. עבודה זו תתייחס לעובדות הידועות ולהשערות המרכזיות לגבי התופעה.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 4604
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

פאליאומגנטיזם והיפוך מגנטי     _________________________                                                                                                שם הקורס: שיטות תיארוך ברביעון                                                                                                                                                                                                                                                            תוכן עניינים
הנושא                                                                                מספר עמוד             שער -…
1
תוכן עניינים –…
2
מבוא –3
מגנטיות .
3-5
עקרון התיארוך הרדיומטרי -.
5-7
תיארוך בזלות -…
7-8
פאליאומגנטיזם –
9-11
היפוכים מגנטיים …11-13
תיאורית נדידת היבשות –14-19
תיארוך בארץ -..19-21
ביבליוגרפיה –..
22
מבוא תופעת ההיפוכים המגנטיים היא אחת התופעות המוזרות והבלתי מוסברות, שמדענים רבים מנסים להסביר החל מגילוי התופעה בתחילת המאה ה-20. עבודה זו תתייחס לעובדות הידועות ולהשערות המרכזיות לגבי התופעה. מטרתה של עבודה זו הינה להסביר את השימוש בהיפוכים מגנטיים כאמצעי עזר לשיטת תיארוך בעזרת סלעים בזלתיים ששמרו בתוכם את "הזיכרון המגנטי". על מנת לעשות זאת עבודה זו תסקור באופן כללי את תופעת המגנטיות תוך התייחסות פרטנית למגנטיות כדור הארץ, לאחר מכן תסקור העבודה את נושא התיארוך הרדיואקטיבי בסלעי בזלת תוך התייחסות לשיטה עצמה ולהיפוכים המגנטיים. בהמשך אנסה להראות בסקירה קצרה את הקשר בין ההיפוכים המגנטיים ותיארוך הבזלת לבין תאורית נדידת היבשות.
לסיכום אציג את המחקר שנערך בגשר בנות יעקב כמקרה מייצג לשימוש בשיטה בארץ ישראל.