סמינריון סיום :מערכת יחסים זוגית :אינטימיות ,תוקפנות.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 3325
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

מבוא
מערכת יחסים זוגית :אינטימיות ,תוקפנות.
תוקפנות אישיותית היכולת לאינטימיות התקשרות ביבליוגרפיה מערכת יחסים זוגית :אינטימיות ,תוקפנות.
מערכת יחסים זוגית יכולה להיות רוויה באינטימיות אך יחד עם זאת לעיתים היא תהיה רוויה גם בתוקפנות. במערכת יחסים אינטימיים בה הצדדים מצפים למצוא אושר ומקום מפלט חם מצרות העולם החיצוניות ניתן למצוא אירועי אלימות הנוגדים את מהות הצפי, האינטימיות הזוגית מלווה לעיתים קרובות יותר מד בתוקפנות בין בני הזוג, כשלרוב התוקפנות מופנית מצד הגבר לאישה.
מערכת יחסים זוגית בה קיימת רמת תוקפנות גבוהה מבטאת קשיים קיימים המתבטאים ביכולת אינטימיות נמוכה בין בני הזוג, כאשר בו זמנית ישנה השפעה של יכולת אינטימיות על ניהול מערכת היחסים הזוגית,( יסעור- בורוכוביץ,2003).
על פי Finkel, (2007) עשרות מחקרים שסקרו את האופן בו יחידים מתמודדים עם קונפליקט ביחסיהם עם בני זוג אינטימיים העלו כי ישנה שכיחות גבוהה ביותר של אלימות ביחסים אלו. ולפי תוצאות מחקרים (Schafer, Caetano, & Clark, 1998; Straus & Gelles, 1986) בעלי היקף נסקרים רחב בארה"ב, המצוטטים ב Finkel, (2007) זוג אחד מתוך כל שש זוגות לווה אירוע IPV פעם בשנה.
עשרים שנות מחקר בנוגע לקיומה של תוקפנות ביחסים אינטימיים של בני זוג הטרוסקסואלים , כגון מחקריהם של Stets & Straus, (1989); Straus, (1999); Sugarman & Hotaling, (1989) המצוטטים על ידי  Marcus & Swett,( 2008) הראו באופן עקבי כי עצם הקשרים האינטימיים בין בני הזוג הם כבר המקור לתוקפנות. על פי Marcus & Swett, ( 2008) היו בקרב החוקרים , כדוגמת Wolfe, Weberle, & Scott, (1997), שאף הקצינו וטענו כי תוקפנות ביחסים אינטימיים הם המקור הנפוץ ביותר לכלל התוקפנות הקיימת בחברה .