התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים במסגרת ניתוח יישומי של התנהגות ABA
סוג העבודה | עבודה אקדמית |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | ABA, ABA PDD, PDD, התנהגות, התפתחות שפה ילדים אוטיסטיים |
ציון | 92 |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 2536 |
מספר מקורות | 8 |
תקציר העבודה
התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים במסגרת ניתוח יישומי של התנהגות (ABA) יולי
2 009
הקדמה הפרעות התפתחות נרחבות PDD – נחשבות להפרעות התפתחותיות הקשות ביותר. הן נדירות, אך בגלל חומרתן ואופיין החריג,הן מיקדו את תשומת לב אנשי המקצוע והציבור. הטווח של PDD מכיל הפרעות בעלות מאפיינים שונים, שהמשותף להן הוא ב: קשר חברתי ורגשי, תקשורת שפתית ולא מילולית,משחק חברתי וסמלי, והתייחסות לחפצים ולסביבה ( התעסקות סטריאוטיפית, מוזרה, טווח העניין מצומצם).
פרק
1 מאפייני ילדים עם הפרעות התפתחות נרחבות (PDD).
בשנת
1 943 תיאר קאנר 11 ילדים אשר היו מאופיינים ב: קושי ליצור קשר עם אנשים, נסיגה חברתית, התעלמות מהסביבה, חוסר קשר עין, איחור שפתי, אקולליה, היפוך שמות גוף בשפה…
תסמיני הליבה של הפרעות ההתפתחות הנרחבות:
א.
ליקוי איכותי ביכולות חברתיות, קשר חברתי, משחק חברתי.
זהו הליקוי הבולט ביותר ומגביל ביותר את תפקוד האדם.
1 . קושי ביצירת ופיתוח קשרים חברתיים עם ילדים: בחלק מהילדים אין עניין בקשר חברתי …
2. הקשר עם זרים לקוי:
3 . קיים ליקוי בקשר החברתי והרגשי עם ההורים: ..
4. חוסר …
5.
ליקוי בשימוש התנהגויות לא מילוליות: ב. הפרעה איכותית בתקשורת תקשורת פרגמטית אקולליה, מיידית או דחויה: ליקויים במבנה התחבירי: ליקויים בשיום: שפה קונקרטית (מוחשית): שפה מטפורית: ליקוי בתקשורת בלתי מילולית, ג.
טווח פעילויות ותחומי עניין מצומצם
1 .
הפעילות מצומצמת וישנה התעסקות במספר דברים:
2 . טקסים נוקשים והתנהגות חזרתית,
3 . אין משחק עם בובות או משחק דמיוני/סמלי:
4 . מאפיינים נוספים פרק
2 ניתוח יישומי של התנהגות (Applied Behavior Analysis) הינו מדע "צעיר" שעיסוקו למידה.
מטרות:
תפקוד למטרה Executive Function מוטוריקה גסה ועדינה Motor Skills כישורי חיים Self Help ABA – מסגרת או גישה ליישום תכנית טיפולית כישורים חברתיים Social Skills תקשורת, שפה ודיבור Language, speech, communication משחק Play מאפייני התכנית ההתנהגותית:
לימוד מיומנויות שפתיות – תיאור קצר של שלב הראשוני.
שלב הראשוני של לימוד הבנת השפה שלב התחלתי של לימוד השפה