התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים במסגרת ניתוח יישומי של התנהגות ABA

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 92
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2536
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

התפתחות שפה אצל ילדים אוטיסטיים במסגרת ניתוח יישומי של התנהגות (ABA) יולי
2 009
הקדמה הפרעות התפתחות נרחבות   PDD –  נחשבות להפרעות התפתחותיות הקשות  ביותר. הן נדירות, אך בגלל חומרתן ואופיין החריג,הן מיקדו את תשומת לב אנשי המקצוע והציבור. הטווח של PDD  מכיל הפרעות בעלות מאפיינים שונים, שהמשותף להן הוא ב: קשר חברתי ורגשי, תקשורת שפתית ולא מילולית,משחק חברתי וסמלי, והתייחסות לחפצים ולסביבה ( התעסקות סטריאוטיפית, מוזרה, טווח העניין מצומצם).
פרק
1 מאפייני ילדים עם הפרעות התפתחות נרחבות (PDD).
בשנת
1 943 תיאר קאנר 11 ילדים אשר היו מאופיינים ב: קושי ליצור קשר עם אנשים, נסיגה חברתית, התעלמות מהסביבה, חוסר קשר עין, איחור שפתי, אקולליה, היפוך שמות גוף בשפה…
תסמיני הליבה של הפרעות ההתפתחות הנרחבות:
א.
ליקוי איכותי ביכולות חברתיות, קשר חברתי, משחק חברתי.
זהו הליקוי הבולט ביותר ומגביל ביותר את תפקוד האדם.
1 . קושי ביצירת ופיתוח קשרים חברתיים עם ילדים: בחלק מהילדים אין עניין בקשר חברתי …
2. הקשר עם זרים לקוי:
3 . קיים ליקוי בקשר החברתי והרגשי עם ההורים: ..
4. חוסר …
5.
ליקוי בשימוש התנהגויות לא מילוליות: ב. הפרעה איכותית בתקשורת תקשורת פרגמטית אקולליה, מיידית או דחויה: ליקויים במבנה התחבירי: ליקויים בשיום: שפה קונקרטית (מוחשית): שפה מטפורית: ליקוי בתקשורת בלתי מילולית, ג.
טווח פעילויות ותחומי עניין מצומצם
1 .
הפעילות מצומצמת וישנה התעסקות במספר דברים:
2 . טקסים נוקשים והתנהגות חזרתית,
3 . אין משחק עם בובות או משחק דמיוני/סמלי:
4 . מאפיינים נוספים פרק
2  ניתוח יישומי של התנהגות  (Applied Behavior Analysis)  הינו מדע "צעיר" שעיסוקו למידה.
מטרות:
תפקוד למטרה Executive Function   מוטוריקה גסה ועדינה Motor Skills   כישורי חיים Self Help   ABA – מסגרת או גישה ליישום תכנית טיפולית   כישורים חברתיים Social Skills   תקשורת, שפה ודיבור Language, speech, communication   משחק Play   מאפייני התכנית ההתנהגותית:
לימוד מיומנויות שפתיות – תיאור קצר של שלב הראשוני.
שלב הראשוני של לימוד הבנת השפה שלב התחלתי של לימוד השפה