ניתוח הסרט "ימים קפואים" על פי הגישה הפסיכואנליטית והאינטר-טקסטואלית

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 3046
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

ניתוח הסרט "ימים קפואים" על-פי הגישה הפסיכואנליטית והאינטר-טקסטואלית שם הסמינר: תיאוריות קולנועיות עכשוויות תאריך הגשה: 01 ליוני 2010 תוכן עניינים
מבוא
_____________________________________________________________________2
הגישה הפסיכואנליטית ________________________________________________________2
הגישה האינטר-טקסטואלית _____________________________________________________6
סיכום ____________________________________________________________________9
ביבליוגרפיה ________________________________________________________________11
פילמוגרפיה ________________________________________________________________12
הסרט "ימים קפואים" (דני לרנר, 2006) הוא מותחן פסיכולוגי אפל אשר עוסק בשאלות זהות, גבולות המציאות והדמיון ובמיקומו ופיצולו של "האני" בחיי היומיום. הסרט נפתח בצילום תקריב של גלגל העין של גיבורת הסרט, דבר המרמז על עיסוק מפורש בנפש האדם מנקודת מבט סובייקטיבית. הצופה יחווה את הסרט דרך עיניה של הגיבורה ויעבור יחד איתה את התהליך הנפשי אותו היוצר מבקש להראות. בתחילה בונה הסרט מציאות שברירית סביב הגיבורה ובהמשך מרסק אותה, אותם גבולות שנשברים יוצרים תחושות של כפילות, של ספק תמידי אם מדובר בחלום, סיוט או מציאות ושל מצב נשפי מעורער. בחרתי לנתח ולחקור את הסרט על פי הגישה הפסיכואנליטית, בדגש על עבודתו של הפסיכואנליטיקאי ז'אק לאקאן (Lacan) תוך כדי תמיכה של הגישה האינטר-טקסטואלית. בעבודה זו אציג את כל אחת מהגישות תוך כדי ניסיון להראות כיצד הן תלויות אחת בשנייה ובאיזה אופן הסינתזה ביניהן היא הכרחית להבנת הסרט בצורה טובה ומעניינת יותר.