הייצוגים הגבריים והנשיים בסרט "חלון אחורי" על פי סטיב ניל
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
מקצוע | קולנוע ותאטרון |
מילות מפתח | אישה, גבר, דימוי, היצ'קוק, חלון אחורי, ייצוג, מציצנות, נרקיסיזם, סטיב ניל |
שנת הגשה | 2009 |
מספר מילים | 760 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
החוג לקולנוע וטלוויזיה Masculinity as Spectacle ניתוח הסרט "חלון אחורי" על פי מאמרו של סטיב ניל שם הסמינר: תיאוריות קולנועיות עכשוויות תאריך הגשה: 17 לנובמבר 2009
במאמרו, 'Masculinity as Spectacle', טוען סטיב ניל (Steve Neale) כי הייצוג הגברי הטרוסקסואלי בקולנוע נשאר מחוץ לדיון הקיים סביב נשים וגברים הומואים. ניל מבקש להאיר נושא זה דרך שימוש במתווה קיים במאמרה של מאלווי (Mulvey) 'Visual Pleasure and Narrative Cinema'.
בעבודה זו אציג בקצרה חלק מהטענות המרכזיות אשר מעלה ניל במאמרו תוך כדי ניתוח הסרט 'Rear Window' (Alfred Joseph Hitchcock) על פי נושאים אלו.
העבודה תעסוק בנושאים כמו מנגנוני ההזדהות, מבנה נרקיסיסטי, מציצנות, סירוס סימבולי וסוגי ז'אנרים קולנועיים שונים. תוך כדי העבודה יהיו ציטוטים והפניות למקור הספציפי.