סוגיות בחינוך מיוחד
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | חינוך |
קורס | סוגיות בחינוך מיוחד |
מילות מפתח | עבודה מצויינת ועוזרת מאד למבחן !! |
ציון | 95 |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 3240 |
תקציר העבודה
סוגיות בחינוך ממן 11
שאלה 1 א' חינוך מיוחד הינו מסגרת חינוכית ייחודית אשר מסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים שלא יכולים ללמוד כמו ילדים רגילים ולא מסוגלים להפוך תועלת מהחינוך הרגיל , לממש את הפוטנציאל ויכולותיהם הטמונים בהם. בחינוך מיוחד קיימים תכנים אחרים עם דרך למידה אחרת לגמרי לטובת מימוש הבנתם וקידום יכולותיהם. מטרת החינוך המיוחד היא לשקם את הילד עם הצרכים המיוחדים והכנתו לחיים חברתיים ומקצועיים , ז"א למצה את יכולתו המרבית ככל האפשר. ילדים עם צרכים מיוחדים לא יהיו רגילים לגמרי אף פעם, מטרת החינוך המיוחד לעשות כמה שאפשר וקרוב ליכולות בשאיפה להגיע למקסימום .
חשיבות של הגדרותיו של החינוך המיוחד מוגדרות ל- 4 יעדים :
1. מימוש עצמי – לכל ילד מיוחד יש פוטנציאל הטמון בו וכל אחד בפני עצמו , הכוונה לשאוף לעוד ותמיד להתקדם ולקדם את הפוטנציאל כמה שיותר.
2. יחסי אנוש תקינים – על מנת שילדים מוגבלים יוכלו להשתלב בחברה צריך לעבוד וללמד אותם איך עושים זאת . צריך לטפח את יחסי האנוש התקינים ולעבוד עם הילדים המוגבלים על מנת שישתלבו בחברה.
3. יכולת כלכלית – לאפשר לילדים עצמאות מרבית היום וגם בעתיד , בתחום הפרנסה והקמת משפחה. לתת להם כלים פרקטיים לחיי עצמאות כמו למידת מקצועות : נגרות, אומנות, חשמל, התנדבות כל זאת לשלב אותם להתפרנס באופן עצמאי ולהפגיש אותם –