קלאסיקה בחקר התקשורת!
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 14 |
מקצוע | תקשורת |
קורס | קלאסיקה בחקר התקשורת: מבט מחודש |
מילות מפתח | אדורנו והורקהיימר, אלילי צריכה, אמצעי תקשורת חמים וקרים, אסכולת קולומביה, המאמר של הול, המונים, הרטה הרצוג, טיבעון, מבנה ונוסחה של אופרת סבון, מוצרי תרבות כהמשך יום העבודה, מקלוהן, מרטון ולזרספלד, פיטרס מאמר תגובה, רלוונטיות של מאמר, תקשורת המונים |
ציון | 98 |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 1548 |
מספר מקורות | 4 |
תקציר העבודה
ממ"ן 14
המאמר של הול-האסכולה אליה משתייך המאמר הינה "מחקרי התרבות הבריטים" נקודת המוצא של האסכולה היא הגדרה חדשה של תרבות, מדובר על התרבות במשמעות רחבה, כל מעשי ידי אדם נחשבים כתרבות הטיעונים המרכזים במאמר הינם כי הקהל אינו פאסיבי ביחס לתכנים אותם הוא מקבל והוא מסוגל לפענח את המסרים שארגוני ההפקה שידרו להם אומנם המסרים אינם פתוחים לכל פרשנות מאחר וכל שלב במעגל ההצפנה מגביל אפשרויות פיענוח שונות ע"י הקהל חדשנות/מהפכנות במאמר-הול בונה לראשונה מודל מובנה שנועד לתאר את המשמעויות השונות בטקסט ובקהל.
חלק ב:
שאלה 3:
"ההמונים"- החלק הראשון במאמרו של וילמאס עוסק בשאלה מי הם ההמונים?
תקשורת ההמונים- החלק השני במאמר מתמקד בתקשורת ההמונים, עפ"י מאמר התגובה של פיטרס נקודות הדמיון והשוני בין ויליאמס לבין הטיעונים המרכזים של אסכולת קולומביה הן:
חלק ג:
מבנה ונוסחה של סדרות הסבון- עפ"י מאמרה של הרטה הרצוג קיימת נוסחא שחוזרת על עצמה, תנאים לתעמולה חברתית- ישנם 3 תנאים לתעמולה אלילי צריכה- אותם השמות המובילים בקולנוע מוצרי התרבות כהמשך של יום העבודה- תעשיית התרבות נועדה להעסיק את האדם אמצעי תקשורת חמים וקרים-עפ"י מקלוהן מה שחשוב זוהי רמת החדות