הפרעת ADHD
מוסד לימוד | אוניברסיטת בר-אילן |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | ADHD, הפרעה, הפרעת, קשב, ריכוז |
שנת הגשה | 2011 |
מספר מילים | 2463 |
מספר מקורות | 16 |
תקציר העבודה
תוכן עניינים
נושא עמוד מבוא .2
פרק א – מהי הפרעת ADHD -.3
– 5
פרק ב – גישות טיפוליות 6
– 8
סיכום 9
ביבליוגרפיה -10 מבוא
"על מנת לטפל בבעיות התנהגות של ילדים; הורים ומורים צריכים להיות בעלי שלושה דברים: הראשון הוא ידע, איך הילדים מתנהגים ומדוע הם עושים את מה שהם עושים?. שנית, עליך לפתח שיטות, מעין שקית הפתעות שתוכל להשתמש בה לכל צרה, מעין אסטרטגיה. ושלישית, עליך להיות בעל פילוסופיה, פילוסופיה של אמונה – רעיונות להתמודדות עם הילדים ואופן חינוכם. הפילוסופיה של הורה ומורה צריכה להיות כמו אמונה דתית, וכשם שלא מפתחים אמונה דתית כדי לזרוק אותה ברגע שיש צרות אלא כדי שתעזור לך בשעת צרה כך גם בנוגע לפילוסופיה החינוכית".
בחרנו לפתוח בקטע מתוך הסרט When the Chips are Down בו מרצה Richard Lavoie מומחה בין לאומי לבעיות למידה על תיאוריית "כלכלת האסימונים" ומציע דרכים מעשיות להתמודדות עם בעיות התנהגות במהירות וביעילות.
הוא מראה כיצד השימוש במשמעת מונעת, מקדים את ההתנהגות הבעייתית, מסביר כיצד יש ביכולתם של מורים והורים ליצור מרחב יציב ובטוח, בו ישגשגו ילדים עם בעיות.
את נושא זה בחרנו מאחר ושנינו נתקלנו, לא פעם, בתופעה באופן אישי ומצאנו את עצמנו תוהים: כמה פעמים ישבנו בכיתה בבית הספר משתעממים, מרחפים ולעיתים אף מתפרצים. האם מדובר בהפרעה? האם מדובר בסתם ילדים שובבים? כיצד זה משפיע עלינו כיום כבוגרים ובעתיד על ילדינו?. אנו חושבים, כהורים לעתיד, כי על כל מבוגר להבין את המשמעות של הלקות ודרכי טיפולה, בעיקר בשל היותה נפוצה.
העבודה אפשרה לנו הצצה נדירה וגיבוש תובנות חדשות כהורים בעתיד: כיצד לחנך, מה לחזק, מה להפחית וכיצד להכחיד התנהגות לא רצויה. בכלים אלו אנו מאמינים שעוד נשתמש.
בעבודה זו נציג מהי הפרעת ADHD (Attention Deficit Hyperactive Disorder)), אילו משתמשים לאבחונה, מהו מקורה ושכיחותה וכן ושתי שיטות טיפול בהפרעה תוך התייחסות ליתרונות ולחסרונות של כל אחת מהן.