פסיכולוגיה התפתחותית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
ציון 100
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1703

תקציר העבודה

ממ"ן12 בפסיכולוגיה התפתחותית. הנושאים הכלולים בו הם : תפיסת אובייקט וקביעות אובייקט עפ"י פיאזה. התיאוריה של בולבי, היקשרות בטוחה. שלב אוטיסטי נורמלי עפ"י מרגרט מאהלר ותאור חווית הסמביוזה מצד התינוק. ציון העבודה הנו , 100.

ממ"ן 12

1 .א במחקר על תפיסת אובייקטים מוסתרים, החוקרים מתעניינים בשאלה כיצד ומתי מתפתחת הבנת המושג אובייקט אצל תינוקות, מכיוון שקביעות האובייקט באה לידי ביטוי כשהתינוק מגיע להבנה שאובייקט מוסיף להתקיים גם לאחר שנעלם מעיניו ולמרות היעלמותו, מוסיף התינוק לחפש אחריו. חיפוש זה מעיד כי התינוק יודע שהאובייקט קיים אי שם למרות שכבייכול נעלם מעיניו. פיליפ קלמן ואליזבת ספלק הראו במחקרם שכאשר אובייקט מוסתר בחלקו, תינוקות מסוגלים להסיק על קיומו של האובייקט כשלם בגיל מוקדם מזה שציין פיאז'ה. בשיטה בה ערכו את המחקר, הוצגו בפני תינוקות בני שלוש וחצי עד ארבע וחצי חודשים, מוט שהוסתר בחלקו מאחוריי קובייה.
בשלב הראשון התבוננו התינוקות במוט שהונע הלוך וחזור מצידה העליון של  קוביית העץ, בעוד שחלקו המרכזי של המוט  נסתר מעניהם.  לאחר מכן, הראו החוקרים לתינוקות את המוט מצידה התחתון של קוביית העץ ונראה היה כי התינוקות מפרשים את המוצג, כמוט אחד שלם הנע מאחורי קוביית עץ. בניסוי זה, התינוקות שהורגלו למוצג העליון, התבוננו זמן רב יותר במוצג התחתון. עולה מכאן, שהגירוי שהיה חדש עבורם {התחתון}  גרם להם להם לתפוס …