פרויקט גמר: ניתוח תחום השיווק של מקדונלד'ס.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 80
שנת הגשה 2008
מספר מילים 17454
מספר מקורות 38

תקציר העבודה

תקציר מנהלים ההצלחה העצומה של רשתות המזון המהיר בעולם לפי המודל האמריקאי, ובראשן מקדונלד'ס, מייצגת את תרבות השכפול הגלובאלית או את הסטנדרטיזציה הגלובלית. תופעה זו אף זכתה לכינוי "מקדונלדיזציה" או "תופעת מקדונלד'ס". רשת מקדונלד'ס העולמית, אשר נוסדה בארצות-הברית בשנות ה-40 של המאה ה-20 על-ידי האחים מקדונלד, פיתחה מערך שירות חדש ומהיר, שהעמיד את היסודות לתרבות "המזון המהיר", וכיום הינה רשת מסעדות המזון המהיר הגדולה ביותר בעולם. לאחר עשרות שנים בהם שמרה מקדונלד'ס על מעמד מוביל בשוק, בשנות ה-90 נטשו לקוחות רבים את הרשת. בשנת 2002 סבלה החברה בפעם הראשונה בתולדותיה מהפסד רבעוני, המניה שלה ירדה ב-40%, החברה סגרה 175 סניפים ברחבי העולם ופיטרה מאות עובדים. מקדונלד'ס השקיעה מאמצים ומשאבים רבים והצליחה להתגבר על המכשולים שעמדו בדרכה, עד כדי כך שהרווח הנקי שנרשם ברבעון הרביעי של שנת 2006 היה גבוה ביותר מפי שניים מהתקופה המקבילה בשנת 2005. מניות הרשת זינקו ביותר מ-40% בשנתיים האחרונות לאחר שהרשת נהנתה מ-44 חודשים רצופים של עלייה במכירות ובמספר הלקוחות.
עבודה זו סקרה את חברת מקדונלד'ס על-ידי בחינת ייעוד החברה ופרופיל החברה וניתוח של הסביבה הרחוקה והקרובה שלה. הושם דגש על סוגיית הפעילות הבינלאומיות ואופן השיווק בשווקים זרים, על-מנת לבחון את שיטת הסטנדרטיזציה ושיטת הגלובליזציה בשווקים הבינלאומיים. בוצע מחקר בקרב לקוחות בפועל ולקוחות פוטנציאליים של רשת מקדונלד'ס בישראל, על-מנת לבחון באם קיים הבדל בהשפעת פרסומים גלובליים לעומת פרסומים מקומיים. בהתאם לתוצאות המחקר, נבחרה חלופה אסטרטגית שיווקית להמשך צמיחת רשת מקדונלד'ס.  תוכן עניינים
1.
ייעוד החברה. 5
1 .1.
תמהיל המוצרים.. 5
1 .2.
מטרות החברה. 7
1 .3.
פילוסופיה שיווקית. 7
1 .4.
תדמית חברת מקדונלד'ס. 8
2 .
ניתוח סביבת החברה. 11
2 .1.
ניתוח הסביבה הרחוקה. 11
2 .2.
ניתוח הסביבה הקרובה. 12
2 .2.1.
ניתוח ענפי 15
2 .3.
ניתוח הסביבה הפנימית. 16
2 .4.
מגמות. 18
2 .4.1.
אורח החיים המהיר. 18
2 .4.2.
אורח חיים בריא. 18
2 .4.3.
אחריות חברתית. 19
3 .
פרופיל חברת מקדונלד'ס. 20
3 .1.
ייצור ומלאי 20
3 .2.
שיווק. 20
3 .2.1.
שיווק בינלאומי 21
3 .3.
מבנה ארגוני ועובדים..
5
3 .4.
מימון וכספים.. 26
4 . מחקר שוק. 31
4 .1. מחקר ללקוחות בפועל. 35
4 .1.1.
תוצאות המחקר. 36
4 .1.2.
ניתוח ההשערות. 44
4 .1.3. מסקנות והמלצות. 45
4 .2. מחקר ללקוחות בכוח. 46
4 .2.1.
תוצאות המחקר. 47
4 .2.2.
ניתוח ההשערות. 55
4 .2.3. מסקנות והמלצות. 56
4 .3.
סיכום המחקרים.. 57
5.
תכנון ויישום חלופה אסטרטגית. 59
5.1.
קביעת יעדים אסטרטגיים.. 59
5.2.
הצגת חלופות. 60 5.3.
בחירת החלופה. 60 5.4.
יישום החלופה. 61
5.5.
נקודת איזון 64
6 .
סיכום.. 67
5.
ביבליוגרפיה. 68