הפחתת אלימות בבית הספר באמצעות גישור
מוסד לימוד | המכללה האקדמית בית ברל |
מקצוע | חינוך |
מילות מפתח | אלימות, גישור |
שנת הגשה | 2002 |
מספר מילים | 3820 |
תקציר העבודה
תקציר בעבודה זו תקראו על תכנית גישור בבית הספר היסודי. העבודה עונה על השאלה: "כיצד ניתן להכניס תכנית גישור לביה"ס היסודי?". התכנית מבוססת על עקרונות הגישור, שרכשתי בקורס גישור מטעם "אמות גישור".
התכנית הותאמה לגיל בית ספר יסודי. השתדלתי להכניס לתוכה רק את מה שלפי הבנתי מתאים לילדים צעירים. התכנית מכילה בתוכה את כל השלבים בגישור, שנראו לי חיוניים להצלחתו ויחד עם זאת מתאימים לתפיסתם והבנתם של ילדי בית הספר היסודי.
העבודה מחולקת לשלושה חלקים עיקריים:
חלק א' כולל את מטרות התכנית וכן את הרציונאל העומד מאחרי הכנסת תכנית גישור לביה"ס היסודי.
חלק ב' כולל פירוט של קורס גישור לתלמידי כתות ה' – ו'. בתכנית הקורס שמונה פגישות מפורטות ומעשיות, הניתנות ליישום. במהלך הקורס שילבתי חלקים תיאורטים וכן סימולציות. בכל פגישה הכנסתי שלב אחד או עקרון מוביל בתהליך גישור בסדר לינארי, כל שלב מבוסס על זה שלפניו.
חלק ג' כולל את הכנסת התכנית בפועל לתוך כותלי בית הספר. מקום, זמן משתתפים וכן קשיים צפויים, מדדי הצלחה ומשוב.
***הוגשה בתאריך: ינואר
2 002