עבודה בניתוח דוחות כספיים

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 8333
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תמצית מנהלים –..
3
תיאור כללי של החברה .4-5
עץ החזקות ובעלי עניין .6-7
חברת השוואה 8
סקירת הענף 9-10 ניתוח SWOT –..11-15
ניתוחים פיננסים –16-
5 מדד אלטמן ו- KPI -26-27
הערכת שווי – DCF -28-32
מכפילים -…32
רשימת מקורות מידע -33
נספחים וגרפים –34-57
חברת דלק רכב היא חלק מקונצרן של חברת דלק בבעלות איש העסקים המצליח יצחק תשובה. לחברת דלק ישנן חברות בנות העוסקות בתחומים שונים מאנרגיה ונדל"ן ועד רכבים.
חברת דלק רכב הינה חברה ותיקה מאד ואיתנה וגם בעיתות משבר היא הציגה ביצועים גבוהים. שוק הרכב מתאפיין בשנים האחרונות בשינויים שונים כמו: מיסוי ירוק, שינויים בשווי שימוש ופתיחת השוק ליבואנים חדשים. למרות כל אלה דלק רכב ממשיכה להוות גורם מהותי מאד בשוק ואף להוביל אותו בעזרת רכבים מדגמי פורד ומאזדה.
בשנים הקרובות צפויה צמיחה בשוק הרכב בארץ כחלק מהיציאה מהמשבר הכלכלי שפקד את המדינה. שוק הרכב אף פעם לא התאפיין בצמיחה גדולה בעקבות רמת המינוע הנמוכה יחסית לשאר העולם.
החברה מתאפיינת בחלוקת רווחיה לבעלי המניות על ידי חלוקת דיבידנדים אשר משפיעה על תזרים המזומנים של החברה ולכן קיים הבדל גדול בין רווחיה לתזרימי המזומנים שלה. בשנה האחרונה חלה שחיקה ברווחי החברה הנובעת משינויים בשערי מטבעות היבוא למרות הגידורים שהחברה מבצעת.
החברה לא נחשבת כממונפת יחסית לענף בו היא נמצאת. ב- 15 השנים האחרונות שולטת מאזדה בשוק הישראלי, זאת בזכות הצוות הניהולי של החברה ברשות המנכל גיל אגמון ופחות בזכות המכונית והיצרן שמאחוריה (בעולם מאזדה היא יצרנית קטנה עם מגוון דגמים מצומצם).
נתח השוק של החברה עומד על
5 % בקירוב כאשר החברה השניה בגודלה (כלמוביל) עומדת על 15% בקירוב וכל שאר החברות הרחק מאחור. מניתוח שווי החברה ניתן לראות כי:
שווי אקוויטי לפי שיטת DCF הוא 8,241,163 לפי שיעור היוון של 7.53% אך לפי ניתוחים שבוצעו בענף ניתן להסיק כי שיעור ההיון המתאים הוא 10% ולכן שווי החברה הוא בין 5,511,950 ל- 6,011,208 (שיעור צמיחה בין 1% ל- 2%) שווי אקוויטי החברה לפי מכפיל ההכנסות הוא 1,887,713
שווי שוק לפי נתוני הבורסה לניירות ערך בת"א ליום 31/12/2009 הוא 3,848,643
שווי אקוויטי לפי המכפיל כלל אינו משקף את השווי הנאות של החברה כיוון שחברת ההשוואה אינה מייצגת כלל את הענף. לפי שיטת DCF ניתן לראות שהבורסה מתמחרת את החברה בחסר בגלל המשבר שפקד את העולם והשפיע רבות על ציבור המשקיעים.
ניתן לראות שמחירה של החברה בבורסה הגיע בעבר לסכומים מעל 5 מיליארד ₪ ולכן ניתן לצפות כי עם החלמת המשק באופן מוחלט יחזור מחיר המניה למחירים המשקפים את תוצאות שיטת ה DCF.
לפי הניתוח שביצענו ולפי בכירים בעיתונות הכלכלית אפשר לומר כי השקעה בחברה זו היא כדאית מאד גם בגלל ההערכה בחסר בבורסה, גם בגלל ההנהלה האיתנה וגם בגלל איתנותה בשוק הרכב הישראלי.