אסטרטגיית משאבי אנוש

תקציר העבודה

אסטרטגיית משאבי אנוש   אסטרטגיה ארגונית ואסטרטגית משאבי אנוש: חזון, יעדים, מטרות.
אסטרטגיה ארגונית: חזון, יעדים, מטרות ניהול משאבי אנוש , Human Resource Management:
HRM תהליך הערכת ביצועים ב HRM. תרבות ארגונית: ערכים (כולל הביטוי האופרטיבי-התנהגותי של הערכים), אקלים ארגוני, תהליכי קבלת החלטות, תקשורת ארגונית.
תרבות ארגונית הביטוי האופרטיבי-התנהגותי של ערכי תרבות הארגון תרבות ארגונית ותקשורת ארגונית מודל Johnson,1992 לתיאור קשרים בתרבות הארגונית:
אקלים ארגוני ביבליוגרפיה מהי תרבות ארגונית? לפי Erakovich , Raymon and Wyman, (2002) תרבות ארגונית משחקת תפקיד קריטי בפיתוח אקלים אתי בארגון ו Davidson ,(2003) מאמין כי חשוב לערוך הבדלה בין אשר מתכוונים אליו בתרבות ארגונית ואשר מתכוונים באקלים ארגוני. במחקרם Ormanidhi and Stringa, (2008) דנים על גישות שונות לאסטרטגיה וליתרון יחסי של פירמות. לדעת Ormanidhi and Stringa, (2008), האופן בו פירמות מתחרות ובאיזו אסטרטגיות הן נוקטות חשוב ביותר לכלכלה והוא המסביר את הצלחתן של פירמות מסוימות וכישלונן של אחרות. קיימות רמות שונות של עיצוב אסטרטגיה, ולהן גם קיים מיקוד שונה (Williams,
2 002). קיימת אסטרטגיה ברמת הארגון, זו עוסקת בקבלת החלטות על ההיקף והכיוון של פעילויות הארגון , ההחלטה אילו שינויים יש לבצע ביעדי הצמיחה ומה תהיה האסטרטגיה להשגתם  (Williams, 2002).יכולים להיות שלוש רכיבי אסטרטגיה ברמת התאגיד: 1] אסטרטגית צמיחה או כיוון, 2] אסטרטגיה של פורטפוליו , קווים עסקיים והחלטה על מידת ההתמקדות בהם והשונות שביניהם ו 3] אסטרטגיה של הקצרת משאבים וניהול יכולות ופעילויות על פני הפורטפוליו  (Williams,2002).
העבודה תסקור את ההיבטים השונים של אסטרטגיית משאבי אנוש, בהסתמך על סקירת ספרות מעמיקה.