שיווק מתקדם - שימוש בטכניקות שיווק שונות להטמעת סדרת מוצרים חדשה של חברת "טבעול" - "מהמטבח הגלילי"

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 5959
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –..עמ'
3 רקע תיאורטי מקצועי -עמ'
4 השערות, שאלות וגבולות המחקר ..עמ' 5
תכנון המחקר ועיצובו …עמ' 5
סקירת ספרות –עמ'
6 -15
סיכום סקירת ספרות ..עמ'
1 6
שיטת המחקר –..עמ'
1 7
הצגת ממצאים -.עמ'
1 8-19
דיון, מסקנות והמלצות –עמ'
2 0-21
סיכום -…עמ'
2 2
ביבליוגרפיה עמ'
2 3  בעולם התחרותי של ימינו תופס תחום השיווק מקום מרכזי ובא לידי ביטוי בדרכים שונות ובאמצעים רבים ומגוונים. בין אם באמצעות התקשורת הכתובה, האלקטרונית, שלטי החוצות או אפילו הרשת החברתית "פייסבוק", המטרה היא אחת – למכור וכמה שיותר. בין ים המוצרים הנמצאים היום על מדפי המרכולים, המשימה להבליט את המוצר שלך על פני היתר הופכת קשה ביותר. זאת בין היתר בעקבות אסטרטגיות שיווק לוחצות ואגרסיביות מצד המתחרים. התחרות על כיסו של הצרכן הופכת צמודה, במיוחד בעולם שבו המדיה נגישה מאי פעם ואפשרית באמצעות לחיצה על עכבר המחשב בלבד המאפשרת פנייה מהירה לקהלים גדולים.
המפרסמים בימינו נדרשים לנקוט בטכניקות שיווק חדשניות ויצירתיות אשר יצליחו לחדור לליבם של הצרכנים המוצפים בפרסומות מבוקר עד ערב. לשם כך מגייסים המפרסמים את כל האמצעים והמשאבים העומדים לרשותם ופועלים במרץ על מנת ליצור חוויית מוצר הפועלת על מספר חושים במקביל. המטרה היא לקשור רגשית את הצרכן למוצר ולייצר "עוגן" פרסומי אשר יביא את הקונים וישמרם לאורך זמן. "בניית המותג" הינה שם המפתח. מוצר איכותי ורלוונטי יזכה לתשומת לב הציבור אך ללא שיווק מתאים אשר ישפיע על תודעת הצרכן סיכויי ההישרדות שלו נמוכים עד מאוד.
בעבודה זו אבקש לבחון את שיטות השיווק השונות כפי שבאו לידי ביטוי במסע השיווק של חברת "טבעול" להטמעת סדרת המוצרים החדשה "המטבח הגלילי". חברת "טבעול" הובילה נכון לשנת 2010 את שוק המוצרים מן הטבע, עם נתח שוק של
6 1.6%, אך הראתה ירידה לעומת השנה הקודמת, אז הסתכם נתח השוק שלה ב-63%. החברה לא הצליחה להגדיל את קטגורית המוצרים מהטבע אשר גלגלה בשנת 2010 כ-275 מיליון שקל, לעומת 290 מיליון שקל אשתקד – ירידה של כ-5%. על רקע זה ובניסיון להתחדש, פיתחה החברה סדרת מוצרים חדשה, אשר נכנסה בחודשים האחרונים לשוק וכוללת שמונה מוצרים חדשים. על הסדרה חתום השף ארז קומורובסקי, אשר מוביל את מסע הפרסום של הסדרה במגוון אמצעי התקשורת. נוסף על השימוש בדמות השף כ"דמות סמכות" בעולם האוכל, השתמשה החברה במגוון מכובד של דרכי שיווק ובהם פרסומות טלוויזיה, שלטי חוצות, פרסום בעיתונות הכתובה, אתר אינטרנט ועוד. בעבודתי אתייחס בהרחבה לאמצעים ולדרכים השונות שבהן שיווקה החברה את המוצר החדש ואנסה לבדוק מי מהן השפיעה ביותר על הצרכן והביאה לכך שיכיר את המוצר ואולי אף יקנה אותו. כמו כן אנסה לבחון את האסטרטגיה השיווקית למיתוג המוצר על ידי שימוש במוטיב "הגליל", תמריצים כדוגמת חידונים נושאי פרסים, סדנאות בישול ועוד. עבודה זו הינה עבודת מחקר מקיפה אשר זיכתה בציון 98.