פעילות גומלין בכיתה

מוסד לימוד
מקצוע
קורס
מילות מפתח
שנת הגשה 2011
מספר מילים 851
מספר מקורות 2

תקציר העבודה

גצלס וסמילנסקי: הבדלים אינדיבידואליים בין תלמידים לבעיות ביה"ס. מחקר כמותי הבוחן את תפיסות התלמידים לגבי בעיות שמתעוררות בביה"ס. הנחת היסוד: הבנת הדרך בה תלמידים תופסים בעיות המתעוררות בביה"ס יכולה לסייע לשיפור תפקוד המע החינוכית. מדוע חשוב להגדיר בעיות התעוררת בביה"ס מנק' המבט של התלמידים? חשב לחקור בכלל "הצגה וניסוח של בעיות" כיוון שהן יוזמות חשיבה לכיוון של פתרונות.
לאיכות הבעיות שנוסחו יש השפעה על איכות הפתרונות. עד כה חקרו יותר פתרון בעיות ולא הגדרות שאלות. במחקר זה חקרו את התוכן והאיכות של בעיות כפי שמנסחים אותם תלמידי תיכון וכן את הקשר בין התכונות האינטלקטואליות של התלמידים לבין התוכן והאיכות של הבעיות שהם ניסחו.  גישה אגוצנטרית מול חברתית? –  יתכן מקרה **סיכום המאמר ללא אזכור ביבליוגרפי מלא של המאמר