גורמים המשפיעים על עזיבת עובדים בחברת YES

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 9425
מספר מקורות 17

תקציר העבודה

תוכן עניינים
תמצית
3 מבוא
3 שאלת המחקר
1 4
מתודולוגיה
1 5
הצגת הממצאים
2 2
דיון
3 0 סיכום
3 3
רשימה ביבליוגרפית
3 4
רשימת טבלאות:
טבלה 1:מדדים סטטיסטים ראשונים לאפיון משתני המחקר
2 6
טבלה 2: מתאמים בין מחויבות  – לארגון, אפקטיבית, המשכית ונורמטיבית, משתנים בלתי תלויים ביחס למשתנה התלוי והוא נטייה לעזוב .
27
טבלה 3: מתאמים בין שביעות רצון  –ממנהל, מהעבודה ומאפשרות קידום, משתנים בלתי תלויים ביחס למשתנה התלוי והוא נטייה לעזוב
2 8
טבלה 4: מתאמים בין סגנון מנהיגות – מנהיגות מתגמלת ומנהיגות מעצבת, משתנים בלתי תלויים ביחס למשתנה התלוי והוא נטייה לעזוב.
29
נספחים
3 7
עבודה זו עוסקת  בנושא עזיבת עובדים, היא מבוססת על בדיקת מאמרים  אקדמיים בנושא ולפיהם בודקת במחקר מעשי נתונים שנאספו במדגם עובדים בחברת יס לבדיקת סיבות לתופעת עזיבת עובדים ביס לפי משתני מחויבות ארגונית, שביעות רצון וסגנון ניהול שמחקר בתחום מצא כי הם משפיעים על עזיבת עובדים. כדי להבין את התופעה המוגברת של עזיבת עובדים בחברה ולהסיק מסקנות תפעוליות עבור משאבי אנוש בחברה, נבדקה לפי ממצאי שאלונים של 53 עובדי יס שאלת המחקר: אם שביעות רצון ומחויבות עובדים לארגון וסגנון הניהול בו משפיעים על עזיבת עובדים.
כיום קל, לגיטימי ושכיח יותר שעובד ינייד עצמו ממקום עבודה אחד למשנהו, ומחקר אקדמי (Sarminah, 2006; Griffeth, Hom and  Gaertner, 2000)מצא שעזיבה מרצון נתפסת כבעלת השפעה שלילית על הארגון ועל העובדים שנשארים בו (Sarminah, 2006).
בין הגורמים העיקריים שתפסו את רוב תשומת הלב המחקרית בכוונות עזיבה של עובדים היו שביעות רצון מהעבודה (Mitchell, Holtom, and Lee, 2001) מחויבות לעבודה (Meyer ,Becker and Vandenberghe,2004; Sarminah, 2006 ) וסגנון ניהול (Bono and Judge,2004;Nurdan, 2002; Vecchio, Justin and Pearce,2008 ).
לפי Sarminah,(2006) מושג כוונות עזיבה  מובן מנקודת ראות הפרט ולפיכך זיהוי גורמים שמשפיעים על כוונות עזיבה חשובים לצמצום עזיבה בפועל; ולדעתו בין הגורמים החשובים המשפיעים על כוונות עזיבה הוא אי שביעות רצון בעבודה. העבודה כוללת שאלונים ששימשו למחקר בה וכן ניתוחים סטטיסטיים של ממצאי השאלונים.